יוקם בשנים הקרובות: דיור מוגן בכרכור

דיור מוגןאושרה בנייה של דיור מוגן בכרכור

רבים מבני הגיל השלישי בוחרים לעזוב את ביתם הפרטי ולעבור לבית דיור מוגן. שם יוכלו להתגורר עם בני דורם, ליהנות ממגוון של פעילויות חברתיות ולקבל תמיכה רפואית מלאה, אשר תעניק להם תחושת ביטחון ושקט נפשי. בישראל, מספר רב של בתי דיור מוגן ברחבי הארץ ובעתיד, ייבנה בית דיור מוגן גם בכרכור, אשר ייתן מענה לצרכי האוכלוסייה הבוגרת באזור.

דיור מוגן איכותי

עם ההחלטה לעבור לדיור מוגן, מגלים במהרה כי ישנו מבחר אדיר של בתי דיור מוגן באזורים שונים בארץ. הבחירה אפוא יכולה להיות מבלבלת מאוד, אולם ניתן להצביע על שלושה פרמטרים מרכזיים לבחירת דיור מוגן איכותי:

המערך הרפואי

חשוב לבחור בבית דיור מוגן עם מערך רפואי טוב, הכולל צוות רפואי מקצועי המתמחה ברפואה גריאטרית. על הצוות לתת מענה לבעיות רפואיות קיימות וגם ליישם מדיניות של רפואה מונעת. מלבד הידע המקצועי, על הצוות הרפואי להעניק לדיירים יחס אישי ואמפתי, המהווה חלק חשוב מטיפול רפואי איכותי.

מלבד זאת, רצוי כי המערך הרפואי יכלול גם שירותים סוציאליים, ייעוץ תזונתי של דיאטנית מוסמכת, טיפולי רפואה משלימה וכיוצא בזה.

מתקנים ופעילויות פנאי

בית דיור מוגן איכותי מציע לדייריו מגוון של מתקנים ופעילויות וכך נהנים הדיירים מחיים תוססים מבלי לצאת מהבית. חדר כושר, ספא, בריכת שחייה, אולם באולינג – אלו הם רק חלק מהמתקנים שניתן ליהנות מהם במסגרת דיור מוגן. בין הפעילויות ניתן למצוא חוגי התעמלות כמו יוגה ופילאטיס, סדנאות יצירה, חוגי שפות, טיולים ועוד.

תחושה של כפר בעיר

מלבד השירותים הניתנים בבית, חשוב כי סביבת המגורים תהיה נעימה ונוחה על מנת שהדיירים ייהנו באמת מחיים איכותיים. עבור בני הגיל השלישי, זה כיף גדול לחיות במקום כפרי ופסטורלי, המעניק תחושה של שלווה ורוגע, אולם בד בבד, על מנת לשמור על חיים עצמאיים, חשוב כי בקרבת הבית, יהיו מקומות בילוי ושירותים עירוניים.

דיור מוגן בכרכור

בשנים הקרובות יוקם בית דיור מוגן בכרכור: פרדס גן שומרון. הבית מוקם על מנת לספק את צרכי האוכלוסייה של בני הגיל השלישי באזור, המבקשים לעבור מביתם הפרטי לבית דיור מוגן. זאת מבלי לעזוב את הסביבה היפה והמוכרת בה חיו שנים רבות. בית הדיור המוגן בכרכור יכלול 330 יחידות דיור, אשר חלקן יהיו מיועדות עבור דיירים עצמאיים אשר מתפקדים באופן עצמאי לחלוטין וחלקן עבור דיירים סיעודיים, הזקוקים לעזרה יומיומית.

חשוב לומר, כי הקמת מחלקה סיעודית בבית דיור מוגן, דורשת לא רק סיוע בביצוע פעולות היומיום, אלא גם  השגחה רפואית מלאה של 24 שעות על דיירי המחלקה. הצוות הרפואי במקום חייב להיות מיומן ומנוסה, בטיפול בבני הגיל השלישי בכלל ובאנשים מבוגרים הנמצאים במצב סיעודי, בפרט. זאת בכדי להעניק סטנדרט גבוה של טיפול רפואי ולשפר עד כמה שניתן את איכות החיים של הדיירים. מלבד מבני המגורים, ישנו תכנון להקמת שטחים ציבוריים במקום: גינות, שבילים להליכה ועוד, אשר יהפכו את סביבת המגורים של הדיירים לנעימה ושלווה. במקום, תהיה גישה נוחה לרכבים, דבר אשר יאפשר לדיירי המקום ולמבקרים, לצאת מן הבית ולחזור, בקלות ובנוחות.

 

אולי יעניין אותך גם:

עם ליווי רוחני לבני גיל הזהב אתם לא לבד – למי מתאים ליווי רוחני? וכיצד הוא מסייע?


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר