דיור מוגן בית נועם במושב רגבה

דיור מוגןמושב רגבה הוא, כידוע, מושב וותיק ששוכן לא הרחק מנהריה. עבור אנשים בני הגיל השלישי חשוב לדעת דבר נוסף אודות המושב הוותיק. במקום נמצא בית דיור מוגן ביתי ומיוחד, שפתח את שעריו גם בפני האוכלוסייה הכללית ולא רק לבני המושב עצמו.

רקע כללי

כאשר מושב רגבה הוקם, אי שם באמצע שנות הארבעים של המאה הקודמת, האוכלוסייה במקום ובכלל בארץ היה צעירה ברובה. המודעות לפתרונות מגורים עבור האוכלוסייה המבוגרת טרם הייתה ורק עם השנים התברר שיש לדאוג לסידור מתאים לבני הגיל השלישי.

בסוף שנות השמונים, כלומר לפני למעלה מעשרים וחמש שנה הוחלט להקים במושב הוותיק מתחם מתאים לחברים הוותיקים. כך הוקם בית נועם, שנועד לספק פתרונות של טיפול ותעסוקה, רפואה ופנאי לחברי המושב שבגרו. בהמשך, כאשר התברר שהביקוש לדיור מוגן קיים בכל רחבי הארץ וכאשר התברר שניתן להרחיב את הפעילות לקליטת דיירים נוספים הפך הדיור המוגן לגדול יותר ומתאים גם למי שאינם חברי המושב.

אוכלוסיית יעד

בית נועם שונה מחלק גדול מבתי הדיור המוגן בארץ בכך שהוא מציע סביבה כפרית, עם שקט, ירוק בעיניים ואווירה כללית מיוחדת. המקום מיועד לבני הגיל השלישי שהינם עצמאיים או תשושים ומחפשים מסגרת מתאימה שבה ניתן לשמור על פרטיות מחד וליהנות גם מפעילויות, שלווה וחופש מאידך.

חשוב לדעת שבית נועם מנוהל על פי סטנדרטים מקובלים של דיור מוגן מוביל. המקום נמצא בפיקוח של משרד העבודה והרווחה ומועסקים בו עובדים מיומנים מסוגים שונים.

מטפלים ומטפלות, אנשי אחזקה, מדריכים, עובדים סוציאליים ואנשי רפואה דואגים לכל מחסורם של הדיירים ושפע של פעילויות פנאי ואירועים מתקיימים במקום, שכולל גם מועדון, פינות ישיבה, שבילים יפים ועוד. המקום, אגב, קרוב מאוד לנהריה כך שגם מי שמעוניין בשירותים עירוניים שונים, חנויות, וכיוצא באלה, לא יצטרך לטרוח הרבה.

תנאי המגורים

כפי שצוין קודם לכן, האווירה בבית נועם הינה כפרית, ירוקה ושלווה. דבר זה משלב היטב עם תנאי המגורים שמוצעים לדיירים. במקום יחידות דירות שרובן ככולן צמודות קרקע, עם עצים ופרחים וירק מסביב. בכל יחידת דיור ניתן למצוא ריהוט חלקי, הכנה לטלפון, לחצן מצוקה, שירותים ומקלחת. בזכות האווירה המיוחדת והפתוחה, ניתן בהחלט להביא גם חיית מחמד אהובה, דבר שלא מקובל כמעט בבתי אבות ודיור מוגן במקומות אחרים.

שירותים לדיירים

השירות לדיירים מגוון ביותר ובית נועם מספק התייחסות לכל הצרכים. בין היתר ניתן למצוא במקום:

  • מועדון לבני גיל הזהב ובו מתקיימת פעילות מגוונת, בכל יום ויום. חלק ניכר מהפעילויות נעשה בשיתוף ובהנחיית מדריכים מנוסים.
  • פעילות תרבות, פנאי ורווחה – כולל חוגים, פעילות יצירתית, הקרנת סרטים, הרצאות שונות, משחקי חברה ועוד.
  • בבית נועם מתקיימות גם פעילויות לקידום הבריאות, פעילות גופנית, חוגים של פעילות בתנועה, רפוי בעיסוק וכמובן גם אפשרות לפיזיותרפיה למי שזקוק לכך.
  • כמקובל בבתי הארחה ונופש בסגנון כפרי, גם בבית נועם קיים חדר אוכל נעים ומזמין. בחדר האוכל ניתן ליהנות משירות טוב ואוכל טוב גם יחד. ניתן לקבל מנות על פי צרכים דיאטנים אישיים ומותאמים.
  • צוות רפואי מורחב מספק שקט נפשי וטיפול מתאים. במקום ישנו רופא, אחיות, מטפלות. לחצן מצוקה לקריאה בלילה מבטיח שתמיד תגיע עזרה, בכל יום ושעה שזקוקים לה.
  • שירותי תחזוקה, כביסה וניקיון מבטיחים שהאווירה הביתית, הנעימה והמושקעת תישאר ושכל הדיירים יהיו שבעי רצון.

כתובת: מושב רגבה

ראו עוד בתי דיור מוגן באיזור הצפון:

דיור מוגן בית בלב – קריית מוצקין

מעון רעות קריית ביאליק

דיור מוגן בחיפה – משען כרמל


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר