מה מתאים לי? בחירה נכונה של בית דיור מוגן

התאמת בית אבותכיום ידוע כי רבים מבני הגיל השלישי נהנים מאיכות חיים יוצאת דופן, ולאחר שעברו חיים מלאים וגדושי חוויות הם סוף סוף מרגישים כי דווקא עכשיו, אחרי שהילדים עזבו מזמן את הבית – הזמן הוא שלהם.

בני גיל הזהב רבים בוחרים להחיות את חייהם מחדש למתחם חדש שיספק להם את כל השירותים הנדרשים ובנוסף, שיעניק תחושה קהילתית עצומה אודות לעובדה כי יחלקו את רוב זמנם עם בני גילם. בשל היותם עצמאיים מאוד החיים את החיים המודרניים ודואגים לשמור על הבריאות והכושר, יחפשו את הפתרון שיעזור להם להמשיך להרגיש כך, וישמחו אם זה יקרה בסביבה תומכת ומבינה.

לכן, ברגע שהתקבלה ההחלטה לחפש ולעבור לבית דיור מוגן, איך נדע מה מתאים לנו? לפי אלו פרמטרים ניאלץ להחליט על מקום המגורים הבא? האם יש מקום שאכו יענה על כל הצרכים שלכם?

המדריך הבא נועד לפזר את הערפל ולמנות את הפרמטרים השונים שכדאי לבדוק בעת סקירה של בתי דיור פוטנציאליים.

סוגי דירות

בבתי דיור מוגן כיום, בדרך כלל נהוגה חלוקה של יחידות דיור, סטודיו, יחידת דיור לזוג, דירה ודירה לזוג. כמובן שגם סוגי הדירות והיחידות משתנות בהתאם למבנה החל מדירת גג (פנטהאוז) ועד דירות גן. חשוב לציין כי על שמדובר במתחם מגורים, הדירות בבתי דיור מוגן מספקות פרטיות מוחלטת לצד האירועים החברתיים עליהם נפרט בהמשך.

בעת בחינת המתחמים יש לבחון את גודל החדרים, מבנה שלהם, אם מעוניינים להביא רהיטים מהבית הנוכחי לבצע מדידות שונות וכן הלאה. מומלץ מאוד לבקר בדירות של דיירים קיימים, כך זו תהיה האינדקציה הטובה ביותר עבורכם ותוכלו לתכן ביתר קלות את הדירה/יחידה הפוטנציאלית הבאה שלכם.

קהילה וסביבה תומכת

המצב האידיאלי הוא להכיר את הדיירים מהבית קודם לכן וכך החשש מפני חברה לא נעימה, יתבטל. אולם, במידה ואין אפשרות כזו ומצאתם כי בית הדיור המוגן מתאים לכם מבחינת השירותים, אך אינכם בטוחים לגבי טיב החברה בו – בררו מבעוד מועד – מהי האוכלוסייה הדומיננטית במקום וכולי.

בנוסף, בעת חיפוש מקום לנסות ולפנות לדיירים ולראות איך מגיבים למישהו חדש ולהתעניין מראש. לעיתים גם רושם ראשוני הוא חשוב מאוד, אבל באמת שההמלצה הגורפת היא פשוט להגיע למקום בעזרת המלצות וידע קודם.

פעילויות ושירותים בבתים

בבתי דיור מוגן מוצעים מתקנים רבים לרווחת הדיירים. לא בכל הבתי דיור מתקנים דומים והם מתבססים על אופי הדיירים וצוריכהם. למשל, אם מדובר בבית דיור מוגן שהצביון שלו יותר דתי, אז יהיו בו יותר מתקנים דתיים והקפדה על מסורת.

מלבד המתקנים הללו, תרבות הפנאי מאוד חשובה בבית דיור מוגן וסביב הפעילויות בבית מתרחשות בהקשר זה. חוגים אינספור, אומנות, הצגות, משחקי קלפים וטורנירים, הרצאות, טיולים, סדנאות וכן הלאה.

שירותים נוספים שכדאי ורצוי לתת עליהם את הדעת הם בעצם השירותים המנהלתיים של המתחם עצמו – חניה פרטית, קפיטריה, לובי, דלפק הקבלה, ספרייה במקום. למעשה, יש לבדוק את כל הנושאים החשובים לכם באופן יומיומי ולדעת כי המקום יענה על הצורך בדרך המהירה והבטוחה ביותר.

מחלקות נוספות – תומך וסיעודי

ישנם בתי דיור מוגן המיועדים לאוכלוסיות אלו, חשוב לבדוק כי הבתים הללו עונים על כל הצרכים הנדרשים לכל דייר ודייר.

ישנם בני גיל הזהב, שהם עצמאיים לחלוטין שעדיין בוחרים בדיור מוגן משולב עם מחלקה סיעודית, לכל מקרה שלא יהיה.

להישאר קרוב למשפחה ולחברים מהבית

אחד השקלולים אולי הקשים ביותר הם – האם להישאר בדיור מוגן שמצא חן בעיני אבל נמצא רחוק מהבית הנוכחי? לא בכדי השאלה הזו קשה מאוד עבור הדייר הפוטנציאלי, מכיוון שבגיל הזה רוצים לראות את הילדים, הנכדים ואפילו הנינים. אם המעבר לבית דיור מוגן יהיה מרוחק מהסביבה הישנה יהיה קשה לו וגם למשפחתו להגיע לעיתים תכופות.

לעומת זאת, בעת הסקירה חשוב לבחון אפשרויות הסעה והגעה ואולי גם אפשרות לאירוח ללילה בבתי הדיור לבאים ממקום מרוחק.

מסלולים שונים ועלויותם

בחנתם את כל הפרמטרים לעיל, ומצאתם את בית הדיור שלכם, עכשיו הגיע הזמן לעבור על החוזה ביניכם לבין המקום ולעמוד על המסלולים השונים המוצעים עבורכם.

כל בית דיור מוגן ואיכות השירות והדיור שלו ולכן בהכרח, המחיר ישתנה בהתאם. דירות יקרות ואיכותיות יותר יעלו יותר מיחידות דיור למשל, ויש להתחשב בכל הקריטריונים אל מול האפשרות הכלכלית למימון העניין. בנוסף, יש לוודא בפרוטרוט, אילו מהשירותים אתם לא נדרשים לשלם והוא חלק מהוצאה של המקום לבין שירותים נוספים שעליכם לשלם בנפרד.

עדיין מתבלטים מה מתאים לכם? אתר gis.org.il הינו מדריך מקיף לבחירת דיור מוגן – לחצו לאתר המדריך

עוד באותו הנושא: דיור מוגן לדוברי אנגלית

באנר דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר