תעריפי מוסדות לבני גיל הזהב – דיור מוגן

תעריפי דיור מוגןבשנים האחרונות התרחב מאוד ענף שירותי הדיור המוגן בישראל. אם בעבר ניתן היה למצוא בעיקר בתי אבות ומוסדות סיעודיים וגריאטריים, הרי שכיום קיים ביקוש ער לדיור ייחודי, שנועד בראש ובראשונה לאנשים בני הגיל השלישי שהינם עצמאיים באופן מלא או כמעט מלא.

תעריף וגודל יחידת הדיור

דיור מוגן לגיל הזהב נחשב לפתרון מגורים מוביל לאנשים עצמאיים מהמעמד הבינוני ומעלה. שלא כמו בתחום בתי האבות, שם מקובל מאוד לשכן שניים או שלושה דיירים בכל חדר, בדיור המוגן מדובר על חדרים פרטיים ובמקרים רבים על יחידות דיור פרטיות ואף פנטהאוז או בית צמוד קרקע (בדיור מוגן אקסקלוסיבי).

באופן ברור, יש קשר ישיר בין גודל הדירה או יחידת הדיור שמקבל הדייר לבין התעריף שאותו יידרש לשלם. ישנם מקרים שבהם יחידת דיור מורכבת מחדר וחצי פלוס מטבחון, במצבים אחרים יהיה מדובר בשני חדרים ויש גם אפשרות לשלושה חדרים ואף למעלה מכך (פחות נפוץ). קיימת אפשרות למגורים של זוג ביחידת דיור אחת אך כאן מדובר בזוג נשוי או בידועים בציבור ולא בשני אנשים זרים ששוכנו יחד מטעם הנהלת בית האבות ומתוך אילוצי מקום או מימון.

דיור מוגן ושירותים מיוחדים

המונח דיור מוגן טומן בחובו הרבה מאוד הבדלים בין האופציות השונות. ישנם בתי דיור מוגן שדומים לא מעט לבתי אבות איכותיים ולעומתם ישנם מקומות שדומים יותר לבית מלון מפואר מאשר למתחם מגורים לבני הגיל השלישי.

התעריף שאותו ישלם הדייר יהיה קשור כמובן לרמת האבזור היוקרה של החדרים ושל השטחים הציבוריים אך יהיה גם קשר הדור עם סוגי השירותים שניתנים כאופציה לבחירה או כחלק מהשירותים הבסיסיים שניתנים לכל דייר ודייר.

בחלק ממתחמי הדיור המוגן בארץ ניתן למצוא חדרי כושר, ספא, טיפולי בריאות. שירותים כאלה יהיו כרוכים כולם או חלקם בעלות מיוחדת. שירותי ניקיון ותחזוקה כלולים בעלות השירות הבסיסית אולם שירותים נוספים כגון שירותי כביסה, טיולים ושירותי טיפוח, תספורות ומניקור ישולבו בתשלום נפרד.

במרבית בתי הדיור המוגן יסופקו לדיירים כחלק מחבילת השירות גם שירותים תרבות ופנאי, אבטחה ושמירה, חלוקת דואר, הפסקת קפה, לחצני מצוקה, שירותי רופא ואחות, עובדת סוציאלית, שירותי הסעות למרכזי העיר או למרכז המסחרי, חוגים ופעילות גופנית ושיקומית ועוד.

דיור מוגן וטיפול סיעודי

למרות שדיור מוגן נועד בעיקר לדיירים עצמאיים שרוצים לשמור על סביבת מגורים פרטית ביחד עם סביבה חברתית תומכת, יש לא מעט מקומות שמציעים לא רק מחלקה לעצמאים. בהקשר של תעריף הדיור המוגן, צפוי הבדל של ממש בעלות ברגע שעוברים ממחלקת עצמאיים למחלקה לדיירים סיעודיים או לתשושים. ההבדל בתעריף יכול להיות של חמישים אחוז ואף כפול, כאשר יש לציין שמי שרכש ביטוח סיעודי יכול בדרך כלל לממן חלק ניכר או אף את כל העלות באמצעות הפעלת הביטוח. מימון מסוים יכול להתקבל גם מביטוח לאומי למי שעומד בקריטריונים.

תעריף ומסלולי תשלום

דרך התשלום המקובלת לדיור מוגן בארץ כוללת תשלום של פיקדון בכניסה ביחד עם שכירות חודשית. לעיתים קיים מסלול חלופי ללא צורך בפיקדון אך עם שכירות חודשית מוגדלת. הפיקדון הינו בן כמה מאות אלפי שקלים ודמי השכירות נעים החל בארבעת אלפים שקלים וכלה בחמש עשרה אלף שקלים ולעיתים גם מעבר לכך.

ראו גם:

מבצע סבתא: כך משרד הבריאות מתכנן להגן על בתי אבות ובתי דיור מוגן בזמן קורונה

סוגי בתי דיור מוגן

מה מתאים לכם? בחירה נכונה של בית דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר