גישור גירושין בקרב בני גיל הזהב

בעבר, זוגות בגיל השלישי לא היו כמעט מתגרשים, והיה מקובל להישאר במסגרת הנישואין כמעט בכל מחיר. עם השנים, חלו שינוייםגישור גירושין בקרב בני גיל הזהב מהותיים בכל הקשור לפילוסופיית החיים, הגשמת רצון הפרט, והתפיסה של הזוגיות. כיום, גירושין בגיל הזהב הם כבר לא נורמה שלילית. תפיסת החיים בכל הקשור למימוש זכויות הפרט וחופש הבחירה בכל גיל, תופסת מקום נכבד בחברה המודרנית. אנשים בכל גיל מבקשים להטיב את איכות החיים שלהם, ובגיל השלישי הם רואים לפעמים הזדמנות אחרונה להגשים את עצמם ולא מוכנים להתפשר עוד על מערכות יחסים.

גירושין בגיל הזהב הם ככלל תוצאה ישירה של הארכת תוחלת החיים, פמיניזם, עידוד השוויון בין המגדרים העצמת הפרט. סיבות נוספות הם גם שינויים בתא המשפחתי, ילדים שמתבגרים ועוזבים את הבית, שינויים באישיות, וכולי.

מהו הנושא העיקרי בהליכי גירושין בגיל השלישי? וכיצד מסדירים אותו?

הנושא העיקרי במסגרת גירושין בגיל השלישי הוא חלוקת הרכוש. הנושאים האחרים כמו מזונות ילדים, משמורת וכולי אינם רלוונטיים.

הגורם הכלכלי הוא המשפיע ביותר על ההחלטה להתגרש בגיל השלישי. בגיל הזה בני זוג הם ברובם מבוססים, אספו נכסים רכוש וכספים, ופירוק החבילה מהווה סיכון מסויים: לגור לבד יותר יקר, הצרכים בגיל המבוגר, וחוסר ביטחון כלכלי ופיזי מהווים שיקולים רלוונטיים שמשפיעים על ההחלטה להתגרש.

מדוע קשה להתמודד עם סכסוכים בגיל הזהב? ומהו הכלי היעיל ביותר להתמודדות?

באופן טבעי, בגיל השלישי מתגלים קשיים ומגבלות ביכולות הטבעיות שלנו מבחינה גופנית פיזית, וגם מבחינה נפשית וחשיבתית. קשה יותר לקבל החלטות ולעמוד על זכויות, קשה להתנהל בעימותים ומחלוקות, הרגישות יותר גדולה, וקיימים חששות מאי וודאות וחוסר בטחון בכל מה שקשור לעתיד.
בנוסף יש תלות בגורמים חיצוניים ובבני המשפחה, וקשה לבטא את הרצונות.

אם לא מגיעים להסכמה, אפשר, והכי נכון במיוחד בגיל השלישי לפנות להליך של גישור גירושין ככלי שמתאים ביותר לפתור סכסוכים מכל סוג שהוא.

הליך הגישור לבני הגיל השלישי, כך זה עובד

הגישור הוא דרך לפתור סכסוכים מחוץ לכותלי בית המשפט. מדובר בהליך של הידברות בעזרת צד שלישי ניטראלי – המגשר. כל אחד מבני הזוג יכול להתבטא בנוגע למחשבותיו ורצונותיו, והמגשר ינסה להביא את בני הזוג למישור שווה של הסכמה.
הגישור הוא הליך ידידותי, מתנהל ברוח טובה, אין בו אווירה מלחיצה או מאיימת כלשהי. הגישור ברובו נטול מתחים, ובכל מקרה אפשר להפסיק את ההליך בכל עת ומכל סיבה.

הגישור שומר על האינטרסים של הצדדים ועל כבודם. יש עדויות על כך שיחסים אפילו משתפרים עקב ההליך.

ההליך חסוי כך שדברים שנאמרו בגישור לא יחשפו בשום הליך אחר בבית המשפט. הליך הגישור הוא סודי ושומר על פרטיות בני הזוג.

כמו כן מדובר בהליך יעיל וחסכוני בכסף ובזמן.

על הצדדים להתחייב לאי הסתרת מידע האחד מהשני .

כאשר מדובר בסכסוך זוגי טעון שמערב נושאים חשובים כמו חלוקת הרכוש, הגישור ללא ספק יהווה את הדרך הטובה ביותר לסיים את המחלוקת ולרצות את שני הצדדים. פניה למגשר גירושין וגירושין בהסכמה מאפשר להמנע מהליך משפטי יקר וארוך ולהמשיך לפרק ב'.

אילו אופציות עומדות בפני זוגות בגיל הזהב המעוניינים להתגרש?

שלום בית

אם מי מבני הזוג אינו רוצה להתגרש והוא מעונין לחזור לגור יחד במשותף הוא יכול להגיש תביעה לשלום בית בבית הדין הרבני או בבית המשפט למשפחה.

הסכם גישור

אם שני בני הזוג רוצים להתגרש, ניתן לנסות גירושין בשיתוף פעולה או בהליך של גישור כזה או אחר, להגיע להסכם ולחסוך לעצמם את הטלטלה הרגשית והכספית שמלווה הליכים בבית המשפט. היה והצדדים הגיעו להסכם באמצעות מגשר, יהיה עליהם לאשר אותו בבית הדין הרבני או בבית המשפט למשפחה כדי שיקבל תוקף של פסק דין.

אפשר להגיע להסכם באמצעות מגשר או עורך דין באמצעות משא ומתן בכל הנושאים שקשורים לגירושין. מדובר בהליך יעיל וחסכוני.

גירושין בשיתוף פעולה מתאימים לכל הגילאים, אבל במיוחד לאנשים שנמצאים בגיל השלישי.

 

אולי יעניין אותך גם:

בתי דיון מוגן בארץ – כל בתי הדיור בכל האזורים בישראל במקום אחד

יוקם בשנים הקרובות: דיור מוגן בכרכור


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר