דיור מוגן דור כרמל בחיפה

דיור מוגןבאזור חיפה והקריות קיים ביקוש לדיור מוגן ברמה גבוהה. דיור מוגן דור כרמל חיפה האיכותי מציע פתרון דיור מצוין לקשישים באיזור או כאלו המעוניינים לעבור לאיזורה הצפוני של ישראל באיזור הכרמל. בסקירה המובאת להלן נספר על האווירה במקום, מהו הרכב האוכלוסייה, מתי הוקם הדיור המוגן, מהו אופי המגורים ועוד.

רקע כללי

בית הדיור המוגן דור כרמל שוכן ברחוב גדליהו 1, שכונת נווה שאנן. המקום, שנוסד באמצע שנות התשעים, מנוהל באופן מקצועי ועל פי סטנדרטים של איכות, יעילות ושירות. המקום פועל תחת רישיון והוא נמצא בפיקוח של רשויות מתאימות כגון משרד הבריאות.

בזכות המוניטין והוותק ניתן למצוא בין הדיירים גם כאלה שהתגוררו רוב שנותיהם באזורים אחרים בארץ. עם זאת, יש גם רבים שהם תושבי הסביבה במקור ושכל בני משפחותיהם גרים בחיפה וסביבותיה.

ראוי לציין שהמקום ערוך לקלוט דיירים שונים, גם דוברי שפות שונות, גם אנשים במצב בריאותי מגוון, גם יחידים וגם זוגות.

אוכלוסיית יעד

דור כרמל שבחיפה אמנם מוגדר כדיור מוגן, כלומר כזה שמיועד בראש ובראשונה לפנסיונרים עצמאיים ופעילים, אך זה עוד לא הכל. בית הדיור האיכותי מציע סביבה נעימה וירוקה וכן גם מחלקה שערוכה לקלוט גם דיירים פנסיונרים. הללו יכולים להיות דיירי המקום שחלה ירידה ביכולת התפקוד שלהם אך גם כאלה שהופנו על ידי משרד הבריאות או לשכות הרווחה תוך חיפוש אחר מסגרת מתאימה לסיעודיים.

יש גם להוסיף שבמקום יש תנאים לקליטת דיירים הסובלים מתשישות נפשית ומירידה קוגניטיבית מסוימת אך אין אפשרות לקלוט אנשים במצב חמור או כאלה שמוגדרים כ"סיעודיים מורכבים".

ראו עוד בנושא: סוגי בתים –  דיור מוגן

תנאי המגורים

מטבע הדברים תנאי המגורים בדור כרמל תלויים בגורמים שונים כגון העדפת הדייר, מצב בריאותו ויכולת התפקוד שלו וכן יכולותיו הכספיות. במקום ניתן למצוא, כאמור, גם דיור מוגן עם יחידות פרטיות וגם מחלקה נפרדת, לסיעודיים ותשושים.

מחלקת הסיעודיים בנויה כך שניתן יהיה להעניק למטופלים את הסיוע הדרוש להם בכל דבר ועניין. כך בנוגע למקלחות, פעילות גופנית מותאמת ובכל דבר אחר.

בדיור המוגן עצמו, שבו נקלטים הדיירים העצמאיים, ישנה הקפדה על יחידות דיור פרטיות, למתן תחושה ביתית מושלמת. הדירות מגוונות בגודלן, ניתן לבחור בין דירה של חדר וחצי וכן בדירות גדולות יותר. ישנה השקעה בעיצוב פנים, מיזוג, פינות ישיבה נאות, אוורור, מקלחת ושירותים נוחים וכל יתר התנאים שאנשים רוצים למצוא כדי להרגיש בבית. גם מתקנים ציבוריים ניתן למצוא בדור כרמל, חדרים לפעילויות, גינה, מתקני ספורט וכושר, ספריה עשירה ועוד.

איך מתקבלים

הקבלה לדור כרמל יכולה להיות לאחר פנייה עצמאית או כחלק מהפניה של גורמים מתאימים. חשוב לדעת שהקליטה למקום תיעשה לאחר שיחה עם המועמד לקבלה, בחינת יכולתו התפקודית והמנטלית (לרוב, על ידי סקירה או דוח תפקודי או רפואי). לזכאים, בהתאם לקריטריונים שונים, יש אפשרות להשתתפות במימון מטעם ביטוח לאומי וגורמים נוספים.

שירותים לדיירים

בין השירותים המגוונים הניתנים לדיירי הדיור המוגן ניתן למצוא:

  • מגוון של שירותי רפואה וטיפול, שניתנים על ידי צוות רפואי המורכב מרופאים ואחיות. ישנה מרפאה לצורך ביצוע בדיקות וקבלת טיפול. רופאים עורכים בדיקות וביקורים.
  • שירותי סוציאליים ניתנים על ידי עובדות סוציאליות מוסמכות, לכל דייר שמעוניין בכך, גם בקליטה וגם מאוחר יותר.
  • שירותי תרבות ופנאי עשירים מוצעים לדיירים, פעילויות חברתיות, חוגים להעשרה, הרצאות ומופעים, פעילות גופנית, אירועים לחגים וימי הולדת ועוד.
  • דגש מושם על פעילות גופני וכושר במתקנים השונים, ישנה בריכה, חדר כושר ועוד.
  • שירותי ניקיון, תחזוקה, טיפוח ואבטחה משלימים את התמונה לקבלת איכות חיים גבוהה ושביעות רצון משופרת.

כתובת: גדליהו 1, חיפה

בתי דיור נוספים:

דיור מוגן משען כרמל

דור טבעון


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר