דיור מוגן במרכז

כשאנחנו חושבים על דיור מוגן במרכז אנחנו רואים את בני ובנות הגיל השלישי שמאמינים שגיל הוא רק מספר, כאלה שיכולים לעשות לכולנו בית ספר באיך לטרוף את החיים, אנשים שאוהבים לחיות בסטייל, ליהנות ממסעדות מצוינות, להסתובב במרכזי קניות שוקקים, וללכת למופעים והצגות במרכזי התרבות העירוניים. אלו אנשים שלמרות הגיל עדיין לא מרגישים שהם ראו וחוו הכל, ורחוקים מלמצות את מה שיש לחיים להציע, ואת כל זה אפשר לקבל בדיור מוגן באזור המרכז. 

פתרונות דיור מוגן במרכז 

ממש כמו שהייתם מצפים מהאזור עם הכי הרבה אוכלוסייה במדינה, דיור מוגן באזור המרכז מציע מגוון אפשרויות מגורים רבות מאוד. כל רשתות הדיור המוגן הגדולות והבינוניות פועלות בערי המרכז, כך גם בתי דיור מוגן קטנים ואינטימיים שמציעים מחירים תחרותיים.

פתרונות דיור מוגן במרכז מציעים את החיים במרכז של המרכז של תל אביב או באחת משכונותיה הצפוניות והירוקות, בתי דיור מוגן אחרים כמו למשל בבת ים או בראשון לציון ממוקמים על הטיילות העירוניות עם קו ראשון לחופי הים התיכון, ובתים נוספים מאפשרים אווירה כפרית בלב המטרופולין הסואן – לכם נשאר רק לבחור את הדיור המוגן הנכון עבורכם. 

בחירת דיור מוגן במרכז נעה בין שורת אפשרויות בתל אביב, בירת התרבות והפנאי של ישראל, דיור מוגן בפתח תקווה, מגדלים בצומת סביון, מגדלי מגורים בגני תקווה, בת ים או ראשון לציון, יש כמובן גם דיור מוגן ברמת גן, בגבעתיים, ובקריית אונו, כפר גמלאים של דיור מוגן תל השומר, ואפילו דיור מוגן לציבור הדתי והחרדי בבני ברק. 

דיור מוגן במרכז

דיור מוגן במרכז

בחירת דיור מוגן במרכז – שאלות שחייבים לשאול

  1. היכן ממוקם הבית: האם בית הדיור המוגן נמצא באזור סואן ורועש או שקט? האם האזור שופע במרכזי קניות, תרבות ובילוי במרחק הליכה או שצריך הסעה? האם יש תחבורה ציבורית נוחה לביקורים או חנייה כדי שלילדים ולנכדים יהיה קל להגיע לבקר?
  2. מה מקבלים תמורת דמי האחזקה החודשיים: או במילים יותר פשוטות – כמה שווה הכסף שלכם. כל בית דיור מוגן מספק שירותים ברמה משתנה. בדקו אילו חוגים כלולים בתשלום החודשי, מהן הפעילויות שהבית מציע, אילו פעילויות כרוכות בתשלום נוסף, האם יש בריכה וחדר כושר או גישה לקאנטרי סמוך, וכמובן ודאו שהכל מתאים לתקציב שלכם. 
  3. כמה אנשי צוות עובדים במקום: ככל שהמקום מעסיק יותר אנשי צוות ביחס למספר הדיירים, הדבר מבטיח קבלת יחס חם יותר מהצוות, ועובדים פחות שחוקים עם יותר סבלנות. ואם כבר הזכרנו סבלנות, בזמן שעורכים לכם סיור בבית הדיור המוגן, אל תתביישו לשאול את אנשי הצוות שאלות, גם אם נדמה לכם שאתם שואלים המון. עובדים שעונים לכם בסבלנות ובחיוך יהיו שם בשבילכם סבלניים וחייכניים גם כשתהפכו לדיירים מן המניין. 
  4. מה ההורים או סבא וסבתא באמת רוצים: הפסקה הזו מכוונת לילדים או לנכדים שמחפשים מידע עבור סבא וסבתא. זכרו, דיור מוגן במרכז אינו בית אבות וזו מסגרת שמיועדת לבני הגיל השלישי העצמאיים. שתפו את ההורים/סבא וסבתא בכל צעד, אל ״תדחפו״ אותם לבית דיור מוגן באזור שהם לא אוהבים או אם הם לא שלמים עם האווירה. לפעמים הם לא יענו בכנות מלאה בניסיון לא לאכזב אתכם, ולכן חשוב מאוד לוודא שהם באמת מעוניינים בכך, ויגדירו את הציפיות שלהם מהמקום. שאלות שאתם יכולים לשאול אותם הן אם הם מעוניינים במקום קטן ואינטימי או עם הרבה דיירים, האם הם מוצאים בלוח הפעילויות חוגים שמעניינים אותם, האם גודל הדירה והתצורה שלה עונים על הצרכים שלהם, ועוד. דיור מוגן באזור המרכז מגיע במגוון ערים, עם סוגי דירות שונות ובתקציבים שונים, כך שתמיד אפשר למצוא משהו שעונה על הציפיות ואף מעבר לכך. 
  5. האם בית הדיור המוגן פועל ברישיון ונושא תקנים: את זה לא צריך להסביר יותר מדי, מקום שפועל ללא רישיון הוא מקום שיעגל פינות בכל תחום, ואתם לא רוצים לגור בו. 

דיור מוגן במרכז מחירים – כמה זה עולה?

מי שעוקב אחרינו יודע שאנחנו נוקבים במספרים מדויקים משום שאי אפשר להשוות דירת חדר בקומה הראשונה לדירת פנטהאוז רחבת ידיים לדירת גן צמודת קרקע. המספרים שבכל זאת ניתן הם ״החל מ…״, בלי ״עד״, זה ממש לא טווח מחירים והשמיים הם הגבול. 

דירת חדר באזור המרכז: החל מ-600 אלף שקלים פיקדון.

דירת שני חדרים המרכז: החל מ-700 אלף שקלים פיקדון.

דירת שלושה חדרים ומעלה במרכז: החל מ-1.2 מיליון שקלים פיקדון.

חשוב לציין שמחירי דיור מוגן באזור המרכז משתנים באופן משמעותי בין הערים השונות והגדלים של הדירות. לכל מסלולי הפיקדון החד פעמי, כולל דמי כניסה מופחתים, נוספים דמי אחזקה חודשיים, שגם הם שונים מבית לבית ובהתאם למספר הדיירים בדירה – יחיד או זוג. הפיקדון הסופי ודמי האחזקה החודשיים נקבעים רק במעמד חתימת החוזה בהתאם למסלול שהוסכם עליו. 

דיור מוגן במרכז מסלולים – כל האפשרויות

מסלול פיקדון: המסלול הזה נחשב למסלול הקלאסי של הדיור המוגן, עם תשלום פיקדון חד פעמי גבוה שאליו נוספים דמי אחזקה חודשיים. הפיקדון נשחק באחוז מסוים מדי שנה עד מקסימום מסוים, והסכום שנותר לאחר השחיקה המקסימלית מוחזר ליורשים. 

מסלול דמי כניסה: מסלול שמתאים לדיירים שלא מעוניינים בגיוס הון ראשוני גבוה. דמי הכניסה הם תשלום חד פעמי נמוך ביחס לפיקדון וגם אליהם נוספים דמי אחזקה חודשיים. במסלול הזה דמי הכניסה נשחקים באופן מהיר עד שחיקה מלאה, כך שבסופו של דבר לא נותר סכום להעביר ליורשים. 

דיור מוגן בשכירות חודשית: מסלול דיור מוגן שצובר תאוצה, ובמסגרתו אין פיקדון או דמי כניסה כלל, אלא רק תשלום חודשי שכולל בתוכו את דמי האחזקה החודשיים ואת עלות השכירות החודשית. זו גם הסיבה שמדובר בעלויות חודשיות גבוהות, כך שהמסלול הזה מתאים לבעלי הכנסות שוטפות גבוהות שלא מעוניינים להוציא הון על פיקדון, בין אם נשאר ממנו סכום ובין אם לא. 

דיור מוגן במרכז מסלולים נוספים: בשנים האחרונות יותר ויותר בתי דיור מוגן במרכז החלו להציע מסלולים גמישים שבהם מפחיתים את אחד הפרמטרים ומגדילים בהתאמה את השני על פי יכולות הדיירים. למשל, הגדלת הפיקדון תמורת הקטנת התשלום החודשי, או הגדלת התשלום החודשי תמורת הגדלת הפיקדון. בנוסף יש בתים שמציעים תשלום פיקדון חד פעמי גבוה מאוד, ללא דמי אחזקה חודשיים. 

כבר לא לבד דיור מוגן באזור המרכז מציע מגוון אפשרויות מגורים רבות

כבר לא לבד דיור מוגן באזור המרכז מציע מגוון אפשרויות מגורים רבות

דיור מוגן במרכז – שאלות ותשובות

למי מתאים דיור מוגן במרכז?

דיור מוגן באזור המרכז מתאים לכמה סוגי אנשים. ראשית, לבני ובנות הגיל השלישי שכבר גרים במרכז ומעוניינים להישאר קרובים לסביבה המוכרת שלהם, בקרבת סניפי קופת החולים והרופאים שלהם, או בקרבת הילדים והנכדים. הסוג השני הוא אנשים שגרים באזורים אחרים בארץ אבל תמיד חלמו לגור בתל אביב ובמרכז. אין כמו שנות הפרישה כדי להגשים חלומות!

כמה עולה דיור מוגן במרכז?

מחיר דיור מוגן במרכז משתנה בין רשתות הדיור המוגן, הבתים הפרטיים, תצורת הדירה וגודלה, הערים השונות, איכות המתקנים והשירותים, אם אתם מקבלים את הדירה כמו שהיא או עורכים בה שיפוץ מקיף, אם מדובר בדיור מוגן רגיל או דיור מוגן יוקרתי במרכז, ופרמטרים נוספים. 

מהן אפשרויות התשלום עבור פתרונות דיור מוגן במרכז?

בתי דיור מוגן באזור המרכז מציעים מגוון אפשרויות ומסלולי תשלום. מסלול דיור מוגן המוכר ביותר הוא הפיקדון עם תשלום חד פעמי גבוה ודמי אחזקה חודשיים, אחר כך יש מסלול דמי כניסה שבו הפיקדון נמוך יותר אך נשחק באופן מלא, אפשרות נוספת היא ללא פיקדון כלל אך עם תשלום חודשי גבוה שכולל את דמי האחזקה ועלות השכירות החודשית, וכן מסלולים גמישים ומשולבים באופן מותאם אישית. 

איך בוחרים דיור מוגן במרכז?

קריטריונים עיקריים של בחירת דיור מוגן במרכז כוללים את מיקום הבית, מה מקבלים תמורת דמי האחזקה החודשיים, כמה אנשי צוות עובדים במקום, האם המקום פועל ברישיון ועם תווי תקן, ולא פחות חשוב – תחושת הבטן שלכם בנוגע למקום. אם המבחר העצום מבלבל אתכם ואתם צריכים עזרה וייעוץ, צוות היועצות שלנו תמיד שמח לקבל פניות לסיוע והכוונה עד ההשמה, וכל זה ללא כל תשלום מצדכם. 

באנר דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר