דיור מוגן בצפון

כשאנחנו חושבים על דיור מוגן בצפון אנחנו מדמיינים נופים ירוקים, הרים ועמקים, אוויר צלול, חורף אירופאי עם שלג בפסגות ההרים וקיץ חם ומלטף. בקיצור, דיור מוגן בצפון הוא כל מה שאנחנו מדמיינים כשאנחנו חושבים על שנות הפרישה שלנו – שקט ושלווה משולבים עם שפע של פעילויות, חוגי העשרה, מתקני ספורט, וחיי חברה וקהילה תוססים. 

פתרונות דיור מוגן בצפון 

דיור מוגן באזור הצפון מציע שפע של אפשרויות. כמה מהרשתות הגדולות פועלות בחיפה ובקריות, לצד בתי דיור מוגן קטנים יותר שלאו דווקא שייכים לרשת ביישובים נוספים. פתרונות דיור מוגן בצפון הם רבים ומגוונים, החל מנוף עירוני של חיפה, דרך בתים שמשקיפים להרים המוריקים ולכרמל המרהיב, ועד בתים שפונים אל חופי הים התיכון של מפרץ חיפה. 

דיור מוגן באזור הצפון לא מסתכם רק בחיפה ובקריות, יש בתים נוספים שפועלים ביוקנעם, בית בנהריה, וכפר גמלאים מרהיב ביופיו בסביבת הכינרת. לא משנה אם אתם אוהבים נוף אורבני, נגיש תחבורתית, עם מסעדות ומרכזי בילוי רבים, או שאתם מעדיפים מרחבים ירוקים ושקט בלתי נגמר – הצפון יספק לכם בול את מה שאתם מחפשים. 

דיור מוגן באזור הצפון מציע שפע של אפשרויות.

דיור מוגן באזור הצפון מציע שפע של אפשרויות.

5 קריטריונים עיקריים לבחירת דיור מוגן בצפון

  1. מיקום הבית: אחד הדברים הבסיסיים של בחירת דיור מוגן בצפון הוא מיקום הבית, האם יש בקרבת מקום שירותי קופת חולים שבה אתם חברים, האם יש מסעדות, מרכזי בילוי וקניות, תחבורה ציבורית נוחה, ורמת השקט שאותה אתם מחפשים. זכרו, דיור מוגן אינו בית אבות ואתם ממשיכים לנהל את חייכם כרגיל, כך שכל הדברים האלה חשובים לא רק עבור ביקורים, אלא עבור הדיירים עצמם. 
  2. היצע השירותים: כל בית דיור מוגן מציע רמה אחרת של שירותים, חוגים אחרים, לוח פעילויות בעל אופי שונה וכדומה. הסתכלו על היצע השירותים, האם יש חוגים שמעניינים אתכם, פעילויות שמסקרנות אתכם, אם יש טיולים באזור הצפון ובאזורים אחרים בארץ, מה מהם כלול בדמי האחזקה החודשיים והאם יש פעילויות בתשלום נוסף.
  3. מספר אנשי הצוות ורמתם: ככל שיש יותר אנשי צוות על פחות דיירים, כך זה אומר שהדיירים יקבלו יחס חם יותר. כאמור, לא מדובר בבית אבות ואתם ממשיכים לנהל את השגרה כרגיל, אך עדיין חשוב שלא יהיו יותר מדי דיירים על פחות מדי אנשי צוות. כשאתם מבקרים במקום שאלו אנשי צוות שאלות, כך תוכלו להעריך את מידת סבלנותם. אם הם עונים לכם בשמחה ובנימוס, זה צריך להשפיע לטובה על בחירת דיור מוגן בצפון בבית הזה. 
  4. הרצון האישי של הדיירים: אם אתם בני משפחה שמחפשים מידע עבור ההורים שלכם או סבא וסבתא, שתפו אותם בכל צעד. מדובר בבני הגיל השלישי העצמאיים שמסוגלים לקבל החלטות לבד ולכן חשוב לשבת איתם לשיחה פתוחה שבה הם יגדירו את הציפיות שלהם מהבית. האם הם רוצים דירה בבית דיור מוגן גדול עם הרבה דיירים ופעילויות כדי להכיר הרבה חברים חדשים, או שהם מעדיפים דיור מוגן אינטימי ושקט? האם הבית שאותו אתם בודקים מציע חוגים בתחומי העניין שלהם? דיור מוגן באזור הצפון מגיע במגוון גדלים ואזורים, כך שתמיד אפשר להתאים ציפיות לרצונות ולתקציב. 
  5. רישיון ותקנים: תמיד תמיד לבדוק אם המקום פועל ברישיון ועם תווי התקן הנדרשים. מקום שפועל ללא רישיון, סביר להניח שיחפף גם בתחומים אחרים ואתם ממש לא רוצים להיות חלק ממנו. 

דיור מוגן בצפון מחירים – כמה זה עולה?

אנחנו לא יכולים לנקוב לכם במספר מדויק של מחירים של דיור מוגן בצפון משום שאי אפשר להשוות דירת חדר בחיפה לצמוד קרקע עם חצר עצומה על שפת הכינרת. למרות זאת, כן ניתן לכם איזשהו בסיס להתחיל איתו, אבל עם כמה הסתייגויות. המספרים שתראו כאן הם אך ורק ״החל מ…״, בלי ״עד״, כי באמת שהשמיים הם הגבול. יש בתי דיור מוגן יוקרתי בצפון לעומת בתים סטנדרטיים אך לפני הכניסה אתם יכולים לערוך שיפוץ מקיף ולהפוך אותם ליחידה מפוארת. ואחרי ההקדמה הזאת, למספרים. 

דירת חדר באזור הצפון: החל מ-600 אלף שקלים פיקדון.

דירת שני חדרים בצפון: החל מ-700 אלף שקלים פיקדון.

דירת שלושה חדרים ומעלה בצפון: החל ממיליון שקלים פיקדון.

מה עוד חשוב לדעת בנוגע למחירים של דיור מוגן בצפון? המחירים משתנים משמעותית בין חיפה לאזורים אחרים ובין גדלים שונים של דירות. לכל מסלולי הפיקדון החד פעמי נוספים דמי אחזקה חודשיים, שגם הם משתנים ממקום למקום, אם מדובר בדייר אחד או בזוג דיירים, וגורמים נוספים שנקבעים רק במעמד חתימת החוזה. 

דיור מוגן בצפון מסלולים – כל האפשרויות

מסלול פיקדון: את המסלול הזה אין מישהו שלא מכיר, הוא כולל תשלום חד פעמי גבוה שנשחק באחוז מסוים מדי שנה למספר שנים. הכסף שנשאר בתום תקופת השחיקה חוזר ליורשי הדיירים. בנוסף לדמי הפיקדון, מדי חודש ישולמו דמי אחזקה חודשיים עבור מימון התפעול של בית הדיור המוגן שבצפון. 

מסלול דמי כניסה: במסלול הזה יש תשלום חד פעמי נמוך יותר מדי מהפיקדון שציינו בפסקה הקודמת, דמי האחזקה החודשיים דומים לאלה שבמסלול פיקדון, אך שחיקת התשלום החד פעמי גבוהה ומהירה מאוד עד שחיקה מלאה, לרוב תוך 3-5 שנים. המשמעות היא שאין צורך לגייס הון ראשוני גבוה, אך גם אין סכום שחוזר ליורשים בסוף תקופת המגורים. 

דיור מוגן בשכירות חודשית: אחד הכוכבים החדשים יחסים של מסלולי תשלום עבור דיור מוגן בצפון. במסלול זה אין דמי כניסה או דמי פיקדון, אלא רק תשלום חודשי גבוה שכולל גם את דמי האחזקה החודשיים וגם את דמי השכירות. המסלול מתאים לבעלי הכנסות שוטפות גבוהות שאינם מעוניינים לשלם פיקדון. 

דיור מוגן בצפון מסלולים נוספים: בתי דיור מוגן בצפון מציעים מסלולים בהתאמה אישית כמו הפחתת דמי הפיקדון תמורת העלאת דמי האחזקה או להיפך – הפחתת דמי אחזקה

תמורת העלאת דמי פיקדון, תשלום פיקדון גבוה מאוד בלבד ללא דמי אחזקה, מסלול העמדת בטוחה, ועוד. 

כל הפתרונות לדיור מוגן בצפון

כל הפתרונות לדיור מוגן בצפון

דיור מוגן בצפון – שאלות ותשובות

למי מתאים דיור מוגן בצפון?

דיור מוגן בצפון מתאים למגוון אוכלוסיות. תושבי אזור חיפה והקריות שמעוניינים להמשיך לגור בסביבה המוכרת להם יכולים למצוא מגוון פתרונות דיור ברמות שונות מבלי לעבור לעיר חדשה ולהכיר אזור חדש. תושבי אזורים אחרים בארץ שתמיד חלמו על נופי הצפון הירוקים ימצאו גם הם את מבוקשם בפתרונות דיור מוגן בצפון. 

כמה עולה דיור מוגן בצפון?

מחיר דיור מוגן בצפון משתנה בין הרשתות השונות, בתי הדיור המוגן הפרטיים, האזורים השונים שבצפון, גודל הדירה, ופרמטרים נוספים. עלויות הפיקדון מתחילות בכ-600 אלף שקלים לדירות חדר ומיליון שקלים לדירות מרווחות וגדולות, והשמיים הם הגבול בהתאם לרמת הדיור, אם מדובר בדיור מוגן יוקרתי בצפון, אם אתם מעוניינים לקבל דירה כמו שהיא או לערוך בה שיפוץ מקיף. למחירי הפיקדון יש להוסיף עלות דמי אחזקה חודשיים. המחירים הסופיים נקבעים רק במעמד חתימת החוזה. 

מהן אפשרויות התשלום עבור פתרונות דיור מוגן בצפון?

בתי דיור מוגן באזור הצפון מציעים שורה של אפשרויות מימון ובהם דמי פיקדון גבוה פלוס דמי אחזקה חודשיים, דמי כניסה נמוכים בהשוואה לפיקדון אך עם שחיקה מלאה, דיור מוגן בשכירות חודשית שכוללת גם את דמי האחזקה וללא פיקדון כלל, ואפשרויות מותאמות אישית בהתאם לתקציב ולרצונות שלכם. 

איך בוחרים דיור מוגן בצפון?

הדברים העיקריים שאתם צריכים לתת להם תשומת לב בבחירת דיור מוגן בצפון הם מיקום הבית, היצע השירותים של בית הדיור המוגן, מספר אנשי הצוות ורמתם, הרצון האישי שלכם או של בן המשפחה שעבורו אתם מחפשים מידע, רישיון ותקנים שבהם פועל הבית, וכמובן התקציב שלכם. אם אתם זקוקים לייעוץ והכוונה שיעזרו לכם למצוא את דיור מוגן בצפון הנכון עבורכם, אפשר לפנות אלינו ללא כל תשלום מצדכם. 

באנר דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר