דיור מוגן יוקרתי

דיור מוגןבעוד תוחלת החיים בישראל מצויה בעליה מתמדת ויש ביקוש רב לדיור מוגן, עולה גם הצורך של ציבור בני הגיל השלישי בפתרונות דיור איכותיים ובהם גם כאלה שמספקים סביבה תומכת ואיכותית, עם מגוון רחב של שירותים. כיום, מושג כמו "דיור מוגן יוקרתי" בהחלט איננו תלוש מהמציאות ודיור מסוג זה קיים במקביל לדיור סטנדרטי למבוגרים וכן במקביל לבתי אבות ממשלתיים ומוסדות אחרים.

בשורות הבאות נבין מהו למעשה הייחוד של דיור מוגן יוקרתי ומהם ההבדלים בינו לבין דיור מוגן מהסוג הרגיל, הממוצע. בין היתר נעמוד על ההבדלים באווירה, בשירותים שמקבלים הדיירים, בסוג ובגודל של יחידות הדיור השונות ועוד.

אווירה של יוקרה

עוד לפני שיורדים לפרטים הקטנים חשוב להבין שדיור מוגן יוקרתי ניכר קודם כל באווירה הכללית. בין אם בוחנים את הלובי, בין אם מעיפים מבט בחדרי החוגים, באולם המופעים, במתחמי הפעילות הגופנית ובין אם בוחנים את יחידות הדיור המשופרות – כל הדברים הללו יהיו מטופחים, מתוחזקים וברמה הגבוהה ביותר.

הרמה והיוקרה יבואו לידי ביטוי גם ברמה של הצוות המקצועי, גם בפקידי הקבלה, גם בצוות המטפלים והאחיות, גם בסוגי מופעי התרבות, באבטחה הצמודה, באפשרות לקבל חניה ומחסן פרטיים וכדומה.

חוויה של בית מלון

עבור אנשים המתגוררים בדיור מוגן יוקרתי דומה הדבר במידה רבה למגורים בבית מלון ברמה הגבוהה ביותר. על פי רוב, השירותים שמספק דיור מוגן אקסקלוסיבי ויוקרתי כוללים את כל אותם חוגים, מופעים, ימי תרבות ופעילות גופנית שיספק גם דיור מוגן ממוצע אולם יהיו גם שירותים רבים נוספים.

בין היתר נהוג לספק שירותי ספא וטיפולי גוף, טיפוח אישי על ידי מעצבי שיער ומניקוריסטית, מופעים של אומנים מהשורה הראשונה, טיולים מודרכים והצגות איכותיות, הרצאות מובחרות וקורסים וחוגים ברמה גבוהה במיוחד. בנוסף, ניתנים שירותים כגון שירות חדרים, כביסה וגיהוץ, חוגי ספורט וכושר וטיפולים לבנית עצם וחיזוק שריר. גם מבחינה גסטרונומית יספק הדיור המוגן היוקרתי איכות ברמה גבוהה במגוון הבישולים, באופן ההכנה בטריות המזון. למותר לציין שגם הטיפוח של החצר והגינה, עיצוב החדרים ועיצוב הסביבה המשותפת ירמז על איכות וטוב טעם.

יחידות דיור משופרות

היבט מרכזי נוסף שבו מתבטא הערך המוסף של דיור מוגן יוקרתי הינו אופי יחידות הדיור, גודלן ועיצובן. בדיור יוקרתי גודלם של החדרים יהיה רחב ידיים הרבה יותר מהממוצע בדיור מוגן רגיל. פעמים רבות יהיו היחידות מעוצבות בסיוע אדריכל והגימור יהיה מושקע במיוחד. לא נדיר למצוא יחידות שהן למעשה פנטהאוז וכמעט תמיד תהיה כל יחידה תהיה בעלת חדר מגורים גדול, חדר שינה, מטבח מאובזר ולא פעם גם שירותים כפולים. חלק מהמקומות גם יציעו דירת גן או לכל הפחות מרפסת שמש ולעיתים ניתן ליהנות מבית צמוד קרקע (למשל במסגרת של כפר גמלאים המשולב בדיור מוגן).

פחות דיירים – יותר השקעה

הדיור המוגן היוקרתי נועד לאפשר שילוב נכון בן פאר והשקעה, תמהיל של אוכלוסייה איכותית, כוח אדם מובחר ומבחר שירותים שניתנים תחת קורת גג אחת. למותר לציין שהיבט חשוב של הדיור המוגן היוקרתי טמון ביחס משופר בין מספר הדיירים לבין נותני השירותים האחראים על תפעול ותחזוקת הדיור המוגן. במילים אחרות, בדיור המוגן יש פחות דיירים ביחס לגודלו הכללי של המתחם וכן פחות דיירים ביחס לעובדי מנהלה, שירותים, מדריכים, צוות המרפאה וכן הלאה. בנוסף, הדיור היוקרתי יהיה בנוי באזורים מרכזיים ונחשבים.

אם נרצה לסכם, הדיור המוגן האיכותי נועד לאנשים שרוצים ליהנות מתנאים משופרים גם ביחס לדיור מוגן איכותי ומקובל. למי שיכול לעמוד בתוספת המחיר (שיכולה להיות בהחלט משמעותית) צפוי שילוב מנצח של איכות חיים וסביבה חברתית ייחודית, לגיל השלישי.

מה היתרונות של דיור מוגן יוקרתי

בעוד תוחלת החיים בישראל מצויה בעליה מתמדת ויש ביקוש רב לדיור מוגן, עולה גם הצורך של ציבור בני הגיל השלישי בפתרונות דיור איכותיים ובהם גם כאלה שמספקים סביבה תומכת ואיכותית, עם מגוון רחב של שירותים. אל מגוון פתרונות הדיור של בני הגיל השלישי הצטרף המושג ״דיור מוגן יוקרתי״, שמציע מגורים בתנאי פרמיום שלא היו מביישים ריזורטים חמישה כוכבים ביעדים הכי נחשקים. 

אם אתם איתנו כאן, אתם כנראה מחפשים עבורכם מסגרת מגורים איכותית במיוחד, או שאתם הילדים והנכדים שמחפשים ליקרים לכם דיור מוגן יוקרתי שיגרום לכם לקנא בהם. בשורות הבאות נבין מהו הייחוד של דיור מוגן יוקרתי ומהם ההבדלים בינו לבין דיור מוגן מהסוג הרגיל שכולנו מכירים. בין היתר, נעמוד על ההבדלים באווירה, בשירותים שמקבלים הדיירים, בסוג ובגודל של יחידות הדיור השונות ועוד. מוכנים? בואו נצא לדרך.

מהו דיור מוגן יוקרתי – 4 יתרונות עיקריים

דיור מוגן איכותי ויוקרתי מתאפיין בכמה יתרונות בהשוואה לדיור מוגן רגיל, הנה העיקריים שבהם:

  1. אווירה של יוקרה

עוד לפני שנרד לפרטים הקטנים, כבר עכשיו נספר שדיור מוגן יוקרתי ניכר קודם כל באווירה הכללית. בין אם בוחנים את הלובי, או מעיפים מבט בחדרי החוגים, באולם המופעים, במתחמי הפעילות הגופנית ובין אם בוחנים את יחידות הדיור המשופרות – כל הדברים הללו יהיו מטופחים, מתוחזקים, וברמה הגבוהה ביותר.

הרמה הגבוהה והיוקרה של דיור מוגן איכותי יבואו לידי ביטוי גם ברמה של הצוות המקצועי, גם בפקידי הקבלה, גם בצוות המטפלים והאחיות, גם בסוגי מופעי התרבות, באבטחה הצמודה, באפשרות לקבל חניה ומחסן פרטיים, ובונוסים נוספים שרק דיור מוגן יוקרתי יכול לספק.

  1. חוויה של בית מלון

עבור בני הגיל השלישי שמתגוררים בדיור מוגן יוקרתי, הדבר דומה במידה רבה למגורים בבית מלון ברמה הגבוהה ביותר. על פי רוב, השירותים שמספק דיור מוגן אקסקלוסיבי ויוקרתי כוללים את כל אותם חוגים, מופעים, ימי תרבות ופעילות גופנית שיספק גם דיור מוגן רגיל, אולם יהיו גם שירותים רבים נוספים.

בין היתר נהוג לספק שירותי ספא וטיפולי גוף, טיפוח אישי על ידי מעצבי שיער ומניקוריסטית, מופעים של אומנים מהשורה הראשונה, טיולים מודרכים והצגות איכותיות, הרצאות מובחרות וקורסים וחוגים ברמה גבוהה במיוחד. בנוסף, ניתנים שירותים כמו שירות חדרים, כביסה וגיהוץ, חוגי ספורט וכושר וטיפולים לבנית עצם וחיזוק שריר. גם מבחינה קולינרית יספק הדיור המוגן היוקרתי איכות ברמה גבוהה במגוון הבישולים, באופן ההכנה בטריות המזון. גם רמת הטיפוח של החצר והגינה, עיצוב החדרים ועיצוב הסביבה המשותפת ירמזו על איכות וטוב טעם.

  1. יחידות דיור משופרות

היבט מרכזי נוסף שבו מתבטא הערך המוסף של דיור מוגן יוקרתי הוא אופי יחידות הדיור, גודלן ועיצובן. בדיור יוקרתי גודלם של החדרים יהיה רחב ידיים באופן משמעותי לעומת הממוצע בדיור מוגן רגיל. פעמים רבות יחידות הדיור יעוצבו בסיוע אדריכל והגימור יהיה מושקע במיוחד. בבתי דיור מוגן אקסקלוסיבי לא נדיר בכלל למצוא יחידות שהן ממש פנטהאוז, וצוות היועצות שלנו שסיירו בבתי דיור מוגן יוקרתי מעידות בעצמן שמדובר בדירות מעוררות קנאה. כמעט תמיד כל יחידה תהיה בעלת חדר מגורים גדול, חדר שינה, מטבח מאובזר וגם שירותים כפולים. חלק מבתי דיור מוגן יוקרתי מציעים דירת גן או לכל הפחות מרפסת שמש, ולעיתים ניתן ליהנות מבית צמוד קרקע, למשל במסגרת של כפר גמלאים המשולב בדיור מוגן.

  1. פחות דיירים – יותר השקעה

דיור מוגן יוקרתי נועד לאפשר שילוב נכון בין פאר והשקעה, תמהיל של אוכלוסייה איכותית, כוח אדם מובחר ומבחר שירותים שניתנים תחת קורת גג אחת. היבט חשוב של דיור מוגן יוקרתי בהשוואה לדיור מוגן רגיל טמון ביחס משופר בין מספר הדיירים לבין מספר נותני השירותים שאחראים על תפעול ותחזוקת הדיור המוגן. במילים אחרות, בדיור המוגן יש פחות דיירים ביחס לגודלו הכללי של המתחם וכן פחות דיירים על כל עובד מנהלה, שירותים, הדרכה, צוות המרפאה וכן הלאה. בנוסף, הדיור היוקרתי יהיה בנוי באזורים מרכזיים ונחשבים.

אם נרצה לסכם, דיור מוגן יוקרתי נועד לבני הגיל השלישי שרוצים ליהנות מתנאים משופרים גם ביחס לדיור מוגן איכותי ומקובל. למי שיכול לעמוד בתוספת המחיר, שיכולה להיות בהחלט משמעותית, צפוי שילוב מנצח של איכות חיים וסביבה חברתית ייחודית, לגיל השלישי.

דיור מוגן יוקרתי – שאלות ותשובות

מהו דיור מוגן יוקרתי?

דיור מוגן יוקרתי הוא הדור הבא של בתי הדיור המוגן. מדובר בדיור מוגן איכותי ברמת פרמיום עם דירות מעוצבות אדריכלית, מרווחות במיוחד ומותאמות לרמת חיים גבוהה ומפנקת שמזכירה חופשה שלעולם לא נגמרת. רמת השירותים בדיור מוגן יוקרתי גבוהה במיוחד, עם לוח פעילויות עמוס, מתקנים חדישים, חצרות מטופחות, ובני המשפחה – הילדים והנכדים, כבר לא יוכלו לחכות לביקור הבא. 

מה ההבדלים ביו דיור מוגן יוקרתי לדיור מוגן רגיל?

כבר בכניסה למתחם דיור מוגן יוקרתי מרגישים באווירה אחרת בלובי המפואר והמרווח. יחידות הדיור גדולות ומשופרות בהשוואה לדיור מוגן רגיל, ולא נדיר למצוא דירות גן עם חצר מרווחת או פנטהאוז עם מרפסות ענק. רמת השירותים בדיור מוגן אקסקלוסיבי ויוקרתי גבוהה בהשוואה לדיור מוגן סטנדרטי. בזמן שדיור מוגן רגיל מספק את כל הצרכים של בני הגיל השלישי ברמה איכותית, דיור מוגן יוקרתי לוקח הכל צעד אחד קדימה וגורם לדיירים להרגיש כאילו הם בריזורט מפנק שאותו לא ירצו לעזוב לעולם. 

מחירי דיור מוגן יוקרתי – כמה עולה דיור מוגן אקסקלוסיבי?

אין לנו מספר מדויק לתת לכם משום שכל בית דיור מוגן יוקרתי קובע את המחיר שלו באופן שונה. המחירים משתנים בין הרשתות וכן בהתאם לגודל הדירה – כמה חדרים, האם מדובר בדירת גן או פנטהאוז, יש אפילו אנשים שקנו שתי דירות וחיברו אותן לדירת ענק, כך שהגבול הוא באמת השמיים. מחירי דיור מוגן יוקרתי מחושבים על בסיס פיקדון או דמי כניסה ודמי אחזקה חודשיים, שבמסגרת דיור מוגן איכותי יהיו גבוהים משמעותית לעומת דיור מוגן רגיל. 

איך בוחרים דיור מוגן יוקרתי?

הדברים העיקריים שאתם צריכים לחשוב עליו הם המיקום שיהיה נוח עבורכם ועבור ביקורי בני המשפחה, נגישות למרכזי בילוי ותרבות עירוניים, היצע הדירות ואיכות המתקנים, רמת התחזוקה, היצע פעילויות הפנאי, הספורט וחוגי ההעשרה, וכן מסלולי התשלומים והעלויות. אם אתם זקוקים לסיוע נוסף, ייעוץ והכוונה, תמיד אפשר לפנות לצוות הייעוץ שלנו ללא כל תשלום מצדכם. 

באנר דיור מוגן

ראו גם:

מחלקות סיעודיות בבתי אבות ובמוסדות דיור מוגן – כל מה שחשוב לדעת

ההחלטה משותפת של משפחה לקראת מעבר לדיור מוגן

בחירה נכונה של בית דיור מוגן

תקופת ניסיון בדיור מוגן

דיור מוגן לדוברי אנגלית


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר