דיור מוגן כרמיאל

דיור מוגןבשנים האחרונות גברה מאוד ההכרה בכך שאוכלוסיית בני גיל הזהב הולכת ועולה במהירות וכן שהיא זקוקה לפתרונות דיור ייעודיים. יותר ויותר יזמים מחליטים להשקיע בהקמת בתי דיור מוגן וכמעט ליד כל עיר גדולה או מטרופולין יש כמה וכמה אפשרויות של דיור מוגן, אפשרויות קיימות או בהקמה.

באזור כרמיאל, יישוב עירוני משגשג בצפון הארץ, לא היו עד לפני זמן קצר תוכניות להקים דיור מוגן שיספק פתרון מגורים ראוי. דבר זה בא על תיקונו ממש לאחרונה, כאשר הושלמו התוכניות והתקבלו האישורים להקים בעיר דיור מוגן איכותי וראוי. למעשה, מתחם דיור המגורים צפוי להיות אחד מהגדולים בארץ, כאשר ניכרת השקעה רבה בתכנון המקום, כך שישתלב במרקם של היישוב ויאפשר לבני העיר והסביבה להישאר בעיר גם בגיל המבוגר.

יוזמה מבורכת

אין ספק שכל אדם מבוגר שמתגורר בכרמיאל ובסביבתה מברך על ההקמה הצפויה של דיור מוגן בעיר. כך, גם כל אותם קרובים של תושבים מבוגרים, שיעדיפו בוודאי שלא להרחיק נדוד בכל פעם שירצו לבקר את קרוביהם שבחרו לעבור לדיור מוגן.

עד כה, הגם שהוקמו לא מעט בתי דיור באזור צפון הארץ, לא נמצא פתרון ראוי לבני כרמיאל וסביבתה הקרובה. את הכפפה הרימה הקבוצה היזמית גרופ 1818. הקבוצה, שלה פעילות עסקית עניפה של ייבוא מסין, רואה את הנולד והבחינה בצורך בדיור מוגן בכלל וכזה שנמצא באזור כרמיאל בפרט. אמנם טרם ניתן לברך על המוגמר, אבל כל הסימנים מראים שהיוזמה הזאת צפויה להיות הצלחה, בכל קנה מידה.

מדברים במספרים

על מנת להמחיש את גודלו של הדיור המוגן שצפוי להיות מוקם בכרמיאל, ניתן להיעזר בכמה מספרים. הסכום שיושקע בפרויקט, כך צופים מומחים, יעמוד על כארבע מאות אלף שקלים. מספר יחידות הדיור שיכללו במתחם יעמוד על כשלוש מאוד יחידות, כאשר מלבדם יהיו גם מחלקות לתשושי נפש ולדיירים במצב סיעודי.

על פי התוכניות שכבר אושרו, צפוי לכלול בית הדיור המוגן מבנים בשטח של יותר מחמישים אלף מטרים רבועים. שטחים אלה יבנו כמתחם סגור, שישתלב באופן מיטבי בסביבתו. מצד אחד, צפוי להישמר המרקם העירוני של העיר, מצד שני יזכו הדיירים לסביבה נעימה, שליווה ובאורייה כפרית.

דיור איכותי ראוי

על פי הפרסומים אודות הפרויקט שאושר זה לא מכבר, צפוי הדיור המוגן לשלב בתוכו מתקנים ברמה גבוהה, כמקובל בדיור מוגן איכותי ומוביל. מלבד בחירה מוצלחת במיקום, בחלק הצפוני של העיר, נרשמה השקעה בתכנון אדריכלי. בכל דירה צפויה להיות מרפסת נאה או אפשרות ליציאה נוחה לשטחים ירוקים צמודים. המגורים עצמם יהיו בחלקם במגדל מגורים ובחלקם ביחידות דיור מדורגות.

מיקומו של הדיור המוגן צפוי לאפשר גישה נוחה לעיר עצמה וכן נגישות למבקרים. שטחים ירוקים יטופחו במיוחד ויוקמו גם מתחמים ייעודיים. בדיור המוגן ניתן יהיה למצוא יחידות דיור במגוון גדלים, ליחידים ולזוגות, חדרים לחוגים ואירועים, מרכז ספורט ובריאות, בריכה, לובי, מסעדה, בית כנסת ועוד.

העובדה שבמקום יוקצו מחלקות לעצמאיים, לסיעודיים ולתשושים מבטיחה איכות חיים גבוהה המותאמת לצרכים של כל דייר ומשתכן.

שיקולים עירוניים וסביבתיים

גורמים המעורבים בפרויקט הדיור המוגן שבכרמיאל מדווחים שנעשה מאמץ לדאוג לאינטרסים של קבוצות אוכלוסייה שונות. ראשית, נלקחו בחשבון הצרכים של הדיירים המבוגרים, בני העיר והסביבה שזקוקים לפתרון מגורים הולם. מצד שני, נלקחו בחשבון הצרכים של תושבי העיר שרוצים לשמור על האווירה המוכרת של העיר, ובלי פגיעה באיכות החיים. מצד שלישי, נלקחו גם שיקולים סביבתיים, שימנעו פגיעה בשטחים פתוחים תוך כדי קידום הפרויקט והוצאתו אל הפועל.

ראו גם:

בית נועם ברגבה

פסגת חן בחיפה

דור כרמל בחיפה


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר