תקופת ניסיון בדיור מוגן

תקופת ניסיון בדיור מוגןלא פשוט לקבל החלטה על מעבר לדיור מוגן בגיל המבוגר ויש בכך יותר מאשר מעבר לבית חדש. חשוב להיערך באופן נאות, יש לבדוק אילו שירותים מוצעים בסוגים השונים של דיור מוגן. מומלץ לשוחח עם דיירים וותיקים, לבדוק סוגים שונים של יחידות דיור, וכמובן להבין את מסלולי התשלומים והעלויות.

חשוב גם להתייחס בכובד ראש לתקופת הניסיון. בחוזה עשוי היבט זה להיות כתוב במפורש, אך לא תמיד. ויש לדעת גם אם לא קיים ציון מפורש, שהדייר החדש יכול לעזוב בתקופת הניסיון, אם רצונו בכך. מהי בדיוק אותה תקופת ניסיון? מה קורה אם רוצים לעזוב לפני שתקופה זו הסתיימה ומה קורה אם רוצים לעזוב אחרי תום תקופת הניסיון? ומה מייעץ רואה החשבון?

תקופת ניסיון ותקופת הסתגלות

לפני שנראה מה אומר החוק בעניין זה, או מה מייעצים רואי חשבון להנהלת הדיור המוגן, כדאי לדעת שתקופת הניסיון מהווה גם מעין תקופת הסתגלות. בדרך כלל, זמן מה חולף לפני שמרגישים באמת "בבית" בסביבת המגורים החדשה, לפני שמבינים באמת את היתרונות הגלומים בכך ולעתים – גם את החסרונות.

בדומה לכל התנהלות חוקית, מתעוררת השאלה מה גובר על מה. התשובה ברורה – חוזה כניסה לדיור מוגן לא יכול לגרוע מן האמור בחוק. תנאי החוזה יכולים להיות משופרים (מבחינת הדייר), אך לא פחות טובים מכפי שמציינת החקיקה.

תקופת ניסיון – הודעה מוקדמת

מגורים בדיור מוגן מהווים מעין שילוב של רכישת נכס ומגורים בשכירות וביטול יהיה אפשרי בתנאי הודעה מוקדמת. אמנם, הדייר אינו הופך לבעליה של יחידת דיור בטאבו, אך הציפייה היא למערכת יחסים ארוכת טווח.

במידה והדייר יהיה מעוניין בכך, הציפייה היא שתהיה אפשרות להתגורר בדיור המוגן גם לאורך שנים וכל עוד אין מניעה בריאותית או מהותית אחרת.

תקופת הניסיון, כדאי לדעת, נועדה לשני הצדדים, לדייר ולהנהלה, כדי להכיר האחד את השני. בתקופה זו מגלים איך נראים המגורים במקום, אילו שירותים מסופקים ובאיזו צורה, איך מרגישים בחדרים, בחצר, בחדר האוכל, בחוגים ומבחינת חיי החברה במקום. במהלך תקופה זו ניתן לסיים את הסכם ההתקשרות בתנאים מקלים.

במידה ובמהלך התקופה מעוניין הדייר לעזוב, כל מה שעליו לעשות זה להודיע בכתב. ההודעה צריכה להינתן שבועיים מראש לפחות. פרק זמן זה נועד לאפשר היערכות מוקדמת. גם במקרים הנדירים יחסית שבהם הנהלת המקום מבקשת לנתק את מערכת היחסים – קיימת חובת הודעה מראש ובכתב של שבועיים ימים לפחות.

תמיד אפשר להתחרט

מהי המשמעות של תום תקופת הניסיון? האם זאת אומרת שלאחר סיומה לא ניתן לעזוב? לא ניתן לחייב זאת, אולם קיימת חובה של הודעה מוקדמת שניתנת בכתב לפחות שלושה חודשים בטרם עוזבים.

נדגיש שתקופת הניסיון המינימלית שקובע החוק עומדת גם היא על שלושה חודשים. הנהלת הדיור המוגן רשאית לקבוע פרק זמן ממושך יותר, אך המגבלה החוקית קובעת שנה.

מלבד העובדה שניתן לעזוב בהתראה מקוצרת את הדיור המוגן, יש לניסיון גם משמעות כספית. עלות השהייה והמחיר עבור השירותים השונים עשויים להיות גבוהים יותר בתקופה הראשונה במידה והדייר מנצל את זכותו לעזוב.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר