דיור מוגן מתוכנן בשוהם

דיור מוגןהיישוב שוהם שבמרכז הארץ צפוי לעבור בקרוב הרחבה, במידה ותוכניות שהוגשו לאישור אכן תבשלנה לכלל ביצוע. תוכנית ההרחבה אמנם לא צפויה עדיין להפוך את היישוב הנחשב והמבוקש לכדי עיר ואם בישראל, אך היא אמורה לספק מענה לשתי קבוצות אוכלוסייה מרכזיות.

מצד אחד, צפויה לקום שכונה ובה דיור מוזל שאמור למשוך צעירים חדשים ליישוב. מצד שני, צפוי להיות מוקם בעיר גם קומפלקס של דיור מוגן, שצפוי לתת מענה לצרכי האוכלוסייה המתבגרת של היישוב.

למרות שלתוכנית יש גם מתנגדים, על פי ההערכות היא צפויה לקרום עור וגידים. העובדה שבתוכנית ההרחבה צפוי לקום דיור מוגן חדיש מצטרפת למגמה של הקמת מרכזי דיור מוגן במגוון יישובים קיימים, בכל רחבי הארץ.

למשוך צעירים, לדאוג למבוגרים

היישוב שוהם הוא מועצה מקומית במרכזה של ישראל, יישוב שהוקם בראשית שנות התשעים. לדברי בכירים במועצה המקומית, תושבי האזור הולכים ומתבגרים, ותמהיל האוכלוסייה משנתנה כפועל יוצא מכך. את המגמה הזאת ניתן לראות למשל בתופעה המעציבה של סגירת גני ילדים באזורים שונים בשל הסיבה הפשוטה של חוסר ביקוש. עם זאת, קיומה של אוכלוסייה מבוססת וחזקה היא זו ששומרת על מעמדו של היישוב, על חוזקו ועל חוסנו.

לצד צעדים שנועדו להפוך את היישוב לנגיש גם לזוגות צעירים מהסביבה, צף ועלה הצורך לדאוג לאוכלוסייה המתבגרת. אם עד כה לא יכלו תושבי המקום למצוא מגורים מספקים בדיור מוגן בתוככי היישוב, הרי שבתוך מספר שנים המציאות תהיה אחרת.

זאת, עם אישורה של תוכנית הפיתוח שתוסיף ליישוב כאלף וארבע מאות יחידות דיור חדשות, מהן כמאתיים יחידות דיור במסגרת הדיור המוגן לבני גיל הזהב.

דיור מוגן בסביבה פסטורלית

הפיתוח של שוהם צפוי להתבצע לא במרכז הקיים והוותיק כי אם באזור השוליים של היישוב. תופעה זו טבעית למדי, ומבוססת על הרצון שלא לשנות באופן קיצוני את תמהיל השכונות הוותיקות. מבחינת הדיור המוגן, אזור כזה, הקרוב למרכז היישוב אך נושק לשטחים פתוחים יכול להבטיח סביבה שקטה, נעימה ושלווה, יש אומרים אפילו פסטורלית.

הדיור המוגן צפוי לקום בסטנדרט המתקדם, עם שילוב של יחידות דיור ליחידים ולזוגות, תמהיל של שטחי מגורים, אזור מסחרי, אולמות המתאימים לפעילויות, הרצאות, חוגים, פעילות גופנית. בדיור המוגן ישולבו מטבע הדברים פתרונות כגון מרפאה, מטבח, חדר אוכל וכיוצא באלה.

למרות שטרם החלו עבודות הפיתוח בשטח, אין ספק שעבור אוכלוסיית שוהם, עבור ילדים להורים מתבגרים ועבור אלה המתקרבים לגיל הפנסיה – מדובר בבשורות טובות, טובות מאוד.

רוצים לדאוג לתושבים

בכירים במועצה המקומית של שוהם מספרים שכוונם היא לפתח את היישוב, אך בהחלט לא להביא לאכלוס יתר. ככל הנראה, מבקש ראש המועצה הנוכחית להוביל פיתוח מתון, שימשוך אוכלוסייה צעירה, שישפר את מצבם של תושבים וותיקים שמעוניינים בדיור מוגן ואיכותי כיום או בעתיד, אך בלא ליצור עומס על תשתיות קיימות.

לצד בניית שכונות נוספות ויחידות דיור, לצד פיתוח דיור מוגן מתקדם ואיכותי, צפויה גם השקעה בתשתיות – מבחינת תעסוקה, חינוך וגם תשתיות תחבורה. חלק מעבודות הפיתוח ייעשו על ידי החברה הכלכלית של היישוב וישולבו כמובן גם יזמים פרטיים. ישנן תוכניות להגדלת צירי תנועה, הוספת תחנות רכבת ועוד.

את התושבים המודאגים מכך שרמת החיים ביישוב תרד או מכך שמחירי הדיור באזור צפויים לרדת ניתן להרגיע ולספר שאין ראיות התומכות בכך. נהפוך הוא. כיוון המחשבה והתכנון, זה שלקוח בחשבון את צרכי האוכלוסייה הקיימת והמתבגרת וזה שמבקש להזרים דם חדש לעיר יועיל לכולם – תושבים חדשים וותיקים גם יחד.

ראו עוד בתי דיור מתוכננים בארץ:

בעוד מספר שנים יוקם דיור מוגן בין תל אביב לשרון

הביקוש לדיור מוגן במודיעין הוביל לרכישת קרקע ע"י קבוצת עזריאלי

 

אולי יעניין אותך גם:

גישור גירושין בקרב בני גיל הזהב – להתגבר על האתגרי הגיל ולצאת לדרך חדשה


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר