דיור מוגן בין תל אביב לשרון

דיור מוגןרכישת דירה הפכה, במיוחד במהלך השנים האחרונות, לאחר מהקשיים העיקריים איתם נאלץ להתמודד הישראלי הממוצע במהלך חייו. אף שמדובר בסוגיה המעסיקה אנשים בכל רחבי העולם, הרי שבמדינת ישראל מדובר בנושא התופס כותרות בשגרה, במידה רבה כתוצאה מגודלה המצומצם של המדינה, ומהמספר המוגבל של עתודות הקרקע המוקצות לבנייה חדשה.

כתוצאה מכך, אחת מהדרישות העיקריות, המופנות מטעם האזרחים כלפי הממשלה בישראל, היא לפעול על מנת להפשיר עתודות קרקע חדשות לבניה, ובמיוחד במה שמוגדר כ"אזור הביקוש העיקרי", דהיינו באזור המרכז, סמוך לתל אביב, הבירה הכלכלית והתרבותית של מדינה, והיכן שמתגורר חלק הארי של האוכלוסייה בישראל.

סוגיית הדיור היא בעלת משמעות עליונה במיוחד עבור אזרחים ותיקים, אשר משיקולי נוחות מחד, ובריאות מאידך, בוחרים או נאלצים לעבור במהלך הגיל השלישי למתחמי דיור מוגן, המספקים את צרכיהם השונים בשוטף, ומבלי להתפשר על איכות חייהם.

בהקשר זה אחת מהתלונות הנפוצות בסוגיה זו, היא כי קיים מחסור ניכר במתחמי דיור מוגן בישראל, ובמיוחד במתחמים הממוקמים בסמוך למרכזי האוכלוסייה, באזור תל אביב והמרכז.

6,700 דירות חדשות סמוך לתל אביב

בתאריך 24/3/2015, הודיעה הרשות למקרקעי ישראל, בשם הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב, בדבר הפקדתן של שתי תוכניות דיור חדשות, אשר עתידות לכלול בסה"כ 6,700 דירות חדשות, וכן פארק נופש רחב, וכל זאת באזור הממוקם צפונית מתל אביב ודרומית לרמת השרון, בשטח הממוקם בין נתיבי איילון (כביש 20), כביש חוצה שומרון (כביש 5), וכביש אשדוד-ת"א (כביש 4).

מטרתה של התוכנית, אשר נידונה מזה מספר שנים, היא להשלים את הרצף האורבאני בין רמת השרון ותל אביב, ולספק מענה לדרישה הציבורית להוספת יחידות דיור חדשות באזור תל אביב, המתאפיין באופן מגמתי במחירי דיור גבוהים, עקב הביקוש הגבוה לפתרונות דיור. התוכנית עצמה, לבד משטחי המגורים החדשים, כוללת גם הוספת קווי מתח ותשתיות משלימות, אשר יובילו לפיתוח האזור בזמן קצר יחסית.

הפקדת התוכניות נעשית לתקופה של 60 יום, במהלכם רשאי הציבור להגיש את התנגדויותיו. בהמשך, ובמידה ולא יתרחשו אירועים בלתי צפויים, התוכנית צפויה להיות מאושרת בתוך כשנה ממועד ההפקדה.

ומה לגבי אלו הזקוקים לדיור מוגן?

לבד מהבשורה החשובה עבור הציבור כולו, הצמא להשלמת פרויקטים חדשים בתחום הדיור באזור תל אביב, התוכנית כוללת בחובה בשורה חשובה גם עבור אזרחים ותיקים הנזקקים לפתרונות דיור מוגן – כחלק מהתוכנית, נקבע כי מבין כלל 6,700 יחידות הדיור, כ-700-600 ייבנו מלכתחילה כיחידות דיור מוגן, המיועדות ספציפית למטרה זו.

מדובר בבשורה חשובה במיוחד עבור נזקקי הדיור המוגן, אשר בימנו, ולאור מצוקת הדיור הקשה באזור מחד, וחוסר התאמתן של דירות רבות באזור למגורי דיירים נזקקים מאידך, נאלצים לעקור לאזורי הפריפריה על מנת למצוא פתרון דיור הולם. מאחר וכאמור, מרבית האוכלוסייה בישראל מרוכזת באזור המרכז, ולאור העובדה כי מרבית מוסדות המסחר והכלכלה מרוכזים אף הם באזור, עקירה מסוג זה עלול לנתק את הדייר מבני משפחתו ומקרוביו, ולפגוע ממשית באיכות חייו, מה שצפוי להימנע הודות לתוכנית החדשה.

חשוב גם לזכור בהקשר זה, כי בניגוד לשאיפה להבטיח כי כל תושבי מדינת ישראל ייהנו משירותי רפואה מיטביים, ללא קשר לאזור מגורם, הרי שבפועל, קיים הבדל ממשי בין איכות הטיפול הרפואי שניתן לתושבי המרכז, לעומת זה שניתן לתושבי הפריפריה. כתוצאה מכך, מימוש תוכנית הדיור החדשה תבטיח כי דיירי הדיור המוגן באזור זה ייהנו מנגישות מלאה לשירותי רפואה איכותיים, להם זכאי כל תושב ישראלי מטבעו.

ראו גם:

ענבל אור מתככנת לבנות דיור מוגן בתל אביב

 בלב אזור הביקוש ניתן תוקף ל 2,800 דירות לדיור מוגן במחנה תל השומר


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר