ביטוח סיעודי – כן או לא?

ביטוח סיעודי, על הנייר, הוא אחד הביטוחים החשובים שאפשר לחשוב עליהם: הוא מיועד לספק לנו כספים ושירותים מיוחדים אםביטוח סיעודי – כן או לא? נהיה חלילה זקוקים לשירותי סיעוד, מצבים בהם הסיוע הוא הכרחי. גם אם פועלים בישראל גופים שעשויים להיות לנו לעזר, בראשם המוסד לביטוח לאומי, ייתכן מאוד שהסיוע שהם מספקים יהיה מצומצם מדי מכדי לאפשר לנו לעמוד בעלויות ההעסקה של המטפלים הזרים, במחירי הטיפולים והאביזרים השונים וכן הלאה.

בכתבה הבאה ננסה להכריע את חשיבותו של הביטוח הסיעודי על רקע היתרונות הברורים שלו מצד אחד, אבל גם החסרונות והסיכונים מהצד האחר. האם יש תשובה חד משמעית? אתם מוזמנים לקרוא ולהחליט בעצמכם.

מהם היתרונות ברכישת ביטוח סיעודי?

לביטוח הסיעודי יש מעצם ההגדרה שלו כמה מעלות חשובות. הראשונה שבהן הוא שבעת הנוכחית, הוא בהחלט עשוי להידרש. תוחלת החיים כיום גבוהה, כך שאנשים מגיעים עד לגיל מאוחר יותר – מה שכמובן מגדיל את הסיכויים שהם יסבלו מירידה "טבעית" בתפקוד הגוף או ממחלות כרוניות ומבעיות אחרות הדורשות טיפול סיעודי. אדם אשר מתבסס אך ורק על המוסד לביטוח לאומי עלול כאמור להישאר קרח מכאן ומכאן, כלומר, לקבל מענה מצומצם שלא מספיק (מה גם שההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי מראש אינה נחשבת לפשוטה יותר מדי). יש אנשים שמונעים על פי גישת ה"יהיה בסדר" ולא מבטחים את עצמם, מה שמביא אותם להתמודדות מורכבת עד בלתי אפשרית כאשר יכולת התפקוד שלהם יורדת והם זקוקים לעזרתם של אחרים.

ביטוח סיעודי עשוי לספק לאדם את המענה שהוא זקוק לו בשלב זה של חייו, כך שהוא יוכל לקבל את הסיוע, הטיפולים והציוד שהוא זקוק להם. בכך גדלים מאוד הסיכויים שהוא יצליח לעמוד על הרגליים (לעיתים תרתי משמע) בתקופה קשה זו, או אפילו לשמור על איכות חיים סבירה.

למה צריך לשים לב כאשר בוחרים ביטוח סיעודי?

גם אם רכישת ביטוח סיעודי נראית כמו צעד מובן מאליו על רקע התפקיד החשוב שהוא ממלא במקרי חירום, חשוב לזכור שגם לו יש כמה חסרונות עיקריים. הראשון שבהם הוא שמדובר בסכומי כסף לא מבוטלים שיש לשלם לחברת הביטוח מדי חודש בחודשו. אם מצטרפים לביטוח בשלב מוקדם יחסית, במצב בריאותי תקין, הסכום החודשי אמנם נמוך יותר – אולם מצטבר לסכומי ענק. ככל שרוכשים את פוליסת הביטוח מאוחר יותר כך הצפי הוא שמחיר הפרמיה החודשית יעלה, במיוחד כאשר סובלים ממחלה או ממצב בריאותי נתון שעתידים להפוך להיות חמורים יותר ככל שהשנים חולפות.

הבעיה היותר חמורה היא שהגשת תביעה למימוש ביטוח סיעודי נתקלת פעמים רבות בהתנגדויות ובקשיים מול חברת הביטוח. חלק מחברות הביטוח הפועלות בישראל מנסות "להתחמק" מחובת תשלום כספי הביטוח הסיעודי בתואנות שונות, ולעיתים קרובות משונות ולא מוצדקות: החל מהטענה שהמבוטח לא עדכן אותן במעמד רכישת הפוליסת על מצבו הבריאותי (כך שייתכן לכאורה שהוא מנסה לממש את הפוליסה על מצב שכבר סבל ממנו קודם לכן) ועד לטיעון הנפוץ שהמצב המתואר אינו עומד בהגדרה של "מקרה ביטוחי".

ביטוח סיעודי הוא חשוב, אך אל תמהרו לרכוש מכל חברה

אנחנו ממליצים לכם לא לוותר על הביטוח הסיעודי, למרות הקשיים האפשריים במימושו. כדי לצמצם את הסיכונים, רצוי לבצע סקר שוק לפני שבוחרים בפוליסת ביטוח סיעודי ולבחון את האפשרות לרכישתו דרך חברת הביטוח בהשוואה לאלטרנטיבה של רכישה דרך קופות החולים. חשוב להעביר לחברה המבטחת את כל המסמכים הרפואיים המתארים את המצב הבריאותי בעת ההצטרפות, ולשמור כמובן את מסמכי הפוליסה ואת כל המסמכים הרפואיים המצטברים: חוות דעת, תוצאות בדיקות, קבלות על רכישת מוצרים רפואיים ועוד.

במידת הצורך, יש גורמים שונים בהם אפשר להיעזר על מנת להגדיל את סיכויי ההצלחה בהתנהלות מול הגורם המבטח: חברות למימוש זכויות רפואיות, עורכי דין וכן הלאה.

מיי מדיק

אולי יעניין אותך גם:

 

מחלקות סיעודיות בבתי אבות ובמוסדות דיור מוגן

דיור מוגן עם מטפלים סיעודיים

דיור מוגן בכפר סבא – ורה סלומונס


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר