ליווי רוחני לבני גיל הזהב – טוב שיש מישהו לצידך

קרוב למיליון אזרחים ותושבים בני גיל הזהב חיים כיום בישראל. מבחינה מסוימת, המצב לא היה מעולם טוב יותר. יותר אנשים מגיעים לגילאים מבוגרים, לא רק לגיל השלישי אלא אף לגיל הרביעי. מצד שני, רבים גם מתמודדים עם מצוקות בלתי מבוטלות. ולא נדבר כאן על הנושא של עוני בגיל הזהב, שכבר דובר בו רבות. נרצה להסביר על דבר מה אחר, שניתן לכנותו כמצוקה רוחנית.

ואכן, מזה זמן מתפתח מאוד הליווי הרוחני בארץ, כתחום מקצועי ראוי לשמו. אמנם קיים עדיין פער ביחס למקובל בארצות המערב, אך הוא הולך ומצטמצם. מהו, אם כן, ליווי רוחני לבני גיל הזהב, מדוע הוא חשוב ובמה הוא תורם.

ליווי רוחני מקל על תחושת בדידות וניכורליווי רוחני לבני גיל הזהב - טוב שיש מישהו לצידך

בעבר, אנשים שהגיעו לגיל זקנה ושיבה היו מוערכים, לפעמים אפילו נערצים. הדעה הרווחת הייתה שזקנה מביאה עימה בינה ותבונה וניסיון חיים ועוד מידות טובות. במידה מסוימת, זה אפילו היה סימן משמיים לכך שהאדם המבוגר נמצא ראוי ובורך בחיים ארוכים. אולם, ככל שהחברה המסורתית והקהילות הוותיקות הולכים ומתפרקים, מתמוסס המעמד המיוחד של הגיל השלישי. בחברה צרכנית, המקדשת נעורים ויופי, הולך ונדחק לשוליים מעמדו של גיל הזהב. אמנם יש סימנים לכך שמתחיל שינוי בעניין זה אולם הדבר איננו פותר את התחושה הקיומית, של רבים מבני גיל הזהב, תחושה של בדידות וניכור. חוסר חשיבות. ליווי רוחני, בין שאר הדברים, נועד לשנות את התפיסה הזאת, של בני גיל הזהב כלפי עצמם.

ליווי רוחני יוצק משמעות בחיים

אין ספק כי רבים מבני גיל הזהב שומרים על חיים בריאים, הם פעילים, מבלים עם חברים, מתנדבים. אולם ישנה שכבה בלתי מבוטלת של בני גיל הזהב אשר חיים בתחושה קשה מאוד, של מי שזמנם עבר. ליווי רוחני מסוגל להציע תחושת תכלית אנושית חשובה.
לאנשים מסוימים, סגירת הפרק של חיי העבודה ופרנסה הופכת לנקודת שבר מאוד גדולה. פתאום, לקום בבוקר בתחושה של חוסר תכלית וחוסר מטרה מקשה מאוד. ובמיוחד הדברים אמורים באנשים שנשאו עמדות מפתח, לפעמים בכירות, בחברות וארגונים, במערכת הביטחון, בחיי הכלכלה, במפעלים וכיוצא באלה.

ליווי רוחני לבני גיל הזהב מסוגל להציע הרבה מאוד תובנות שמשנות את התחושה הזאת. לעיתים אפילו הופכות אותה ב-180 מעלות. אפשר למצוא הרבה מאוד משמעות בחיים, גם לאחר היציאה לגמלאות. ליווי רוחני, שעושה שימוש בטכניקות שונות, שיחה מעמיקה, דימוין מודרך, תרגילי נשימה, זיכרונות, טקסים רוחניים, מוכיח את עצמו כחשוב ולפעמים ממש חיוני.

אבדן עצמאות במקביל למציאת תקווה

יש ובני גיל הזהב מתמודדים עם הפחתה משמעותית בכושרו של הגוף ובבריאותו. על אף כל חידושי הרפואה והתרופות, קשה למצוא אדם בעשור השביעי, השמיני או התשיעי שלא מרגיש כיצד הכוחות אוזלים, כיצד הגוף נעשה פחות נייד, כיצד יותר קשה לתפקד. ראיה נחלשת, השמיעה נחלשת, השינה כבר איננה כמו פעם ומחלות שונות מחייבות שימוש קבוע בתרופות.

בעוד שמדובר בתהליך טבעי, הרי שעבור חלק מהאנשים, התחושה הופכת בלתי נסבלת, מדכאת. אובדן העצמאות הפיזית מלווה גם באובדן עצמאות תפקודית. לעיתים המעבר לבית אבות, דיור מוגן או אל מוסד סיעודי ממש מכבה את הניצוץ האחרון של השמחה. ליווי רוחני בגיל הזהב יכול למצוא את שביל של אופטימיות, גם אם הגוף נחלש. גם אם העצמאות המוכרת הולכת ופוחתת. גם אם נדמה שהמציאות לא תשתנה מבחוץ, אפשר לשנות אותה מבפנים. אפשר לרומם את הנפש. אפשר לזהות את המשאבים הרוחניים, להמשיך לשאול ולחפש תשובות ולשאוב נחמה מקשר שנרקם על מלווה רוחני מוסמך.

מחפשים מלווה רוחני? פנו ל"בקשר לטיפול" להתאמה מדויקת ולהתמודדות בריאה יותר

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

קרן אור – ייעוץ והכוונה במציאת דיור מוגן

איך יודעים האם ומתי מגיע הזמן להמליץ להורים על דיור מוגן? – מכלול השיקולים

בעוד מספר שנים יוקם דיור מוגן בין תל אביב לשרון


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר