דיור מוגן בקיבוץ יד מרדכי

דיור מוגןקיבוץ יד מרדכי הינו אחד הקיבוצים המוכרים והידועים ביותר בארץ. במהלך השנים הוקם בתוככי הקיבוץ גם דיור מוגן בעל מאפיינים מיוחדים וברמה גבוהה.

רקע כללי

הדיור המוגן ששוכן בקיבוץ יד מרדכי הוקם לפני למעלה מעשרים וחמש שנה. המקום, שנפתח בשנת 1990 נועד בתחילה לספק תנאי מגורים הולמים וטיפול לתושבי הקיבוץ המבוגרים בלבד. עם השנים התפתח הדיור המוגן והשתכלל וכיום הוא מספק מגוון רחב של שירותים גם לחברי קיבוץ וגם לאנשים שמגיעים מחוצה לו.

אוכלוסיית יעד

דיור מוגן בקיבוץ יד מרדכי מתופעל כך שהוא מתאים למגוון רחב של דיירים, בעלי יכולת תפקוד משתנה. ראשית, ישנה אפשרות לקליטת דיירים עצמאיים, במסגרת של דיור מוגן מקובל לעצמאיים ובעלי יכולת תפקודית גבוהה.

שנית, ישנה אפשרות למגורים לדיירים עצמאים באופן חלקי, כלומר כאלה שאינם סיעודיים ובהם גם דיירים שזקוקים למטפלת אישית. שלישית, ישנה אפשרות לקליטת דיירים הסובלים מתשישות ברמה כזאת או אחרת. רביעית, ישנה מחלקה לסיעודיים, שפועלת ברישיון מתאים ובפיקוח משרד הבריאות.

ראוי לציין שלמקום מגיעים גם דיירים באופן פרטי, שמממנים את השהות במלואה ויש שמגיעים מתוקף זכאויות שונות.

תנאי המגורים

בשל העובדה שבדיור מוגן בית אורן שבקיבוץ יד מרדכי נמצאים דיירים במצבי תפקוד משתנים, לא מפליא לגלות שתנאי המגורים מגוונים גם הם. עבור הדיירים העצמאיים ישנה אפשרות לקבל יחידת דיור פרטית, עם כל תנאי הנוחיות הנדרשים. עם שירותים ומקלחת, מטבחון ופינת ישיבה נאה, בהחלט מרגישים שמדובר בסביבה חמה וביתית.

עבור דיירים שמצבם הוא סיעודי, הקליטה היא למחלה סיעודית ברמה גבוהה, עם כל המתקנים והשירותים הנדרשים לטיפול. המחלה כוללת שטחים ציבוריים, אזורים להסבה. צפייה בטלוויזיה, רחצה ועוד.

איך מתקבלים לדיור?

על מנת להתקבל למקום יש לפנות לבית אורן, עם מסמכים מתאימים כגון דוח סוציאלי, דוח על מצב תפקוד, סיכומי מחלה וכיוצא באלה. עבור אנשים בעלי זכאויות שונות כדאי ומומלץ להביא אישורים על כך. הדיור המוגן מתאים בין היתר למי שקיבל קוד זכאות ממשרד הבריאות, למי שנמצא זכאי לגמלאות סיעוד מטעם המוסד לביטוח לאומי, לדיירים על פי חוק נפגעי הנאצים ועוד.

שירותים לדיירים

הצוות המקצועי של הדיור המוגן מורכב רובו ככולו מעובדים וותיקים, מנוסים ובעלי רצון ומוטיבציה לסייע ולספק שירותים שונים. בין העובדים ניתן למצוא כמובן עובדי רפואה, רופאים, אחיות ועובדות סוציאליות. בנוסף, יש גם מטפלים מנוסים, דיאטנית, עובדי תחזוקה, אדמיניסטרציה ועוד.

הדיירים שנמצאים בבית אורן נהנים ממגוון רחב של שירותים. בין היתר מדובר בשירותים כגון:

  • ניקיון החדרים וטיפוח הסביבה החיצונית והציבורית.
  • שירותי כביסה.
  • ארוחות מבושלות, שמוכנות בהתאם לצרכים של הדיירים השונים על פי המצב הגופני, הגיל וכן הלאה.
  • ייעוץ סוציאלי רציף, שניתן על ידי עובדות סוציאליות.
  • ייעוץ וטיפול רפואי שניתנים על ידי רופא ואחיות. ההשגחה הרפואית הינה של עשרים וארבע שעות ביממה, לא רק במחלקה הסיעודית. תמיד יש אחיות וכן רופא בכוננות. ישנו אמבולנס זמין לשעת הצורך.
  • מטפלים ופיזיותרפיסטים מספקים טיפול פרטני, ככל שנדרש. ניתן סיוע למי שזקוק לעזרה במקלחות, באכילה, בניקיון וכדומה.
  • פעילות חברתית, ריפוי בעיסוק, פעילות גופנית ומגוון נוסף של פעילויות ושירותים מוצעים לדיירים, לכל אחד על פי מצבו וצרכיו האינדיבידואליים.

קיבוץ יד מרדכי


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר