ראיית חשבון והנהלת חשבונות בדיור מוגן

ראיית חשבון והנהלת חשבונות בדיור מוגןבתי דיור מוגן הינם עסקים מורכבים מבחינת ניהול ותפעול. בין היתר, בשל המגוון הנרחב של השירותים המוצעים לדיירים, ריבוי העובדים והספקים, והיבטי תחזוקה שוטפת ועמידה בדרישות חוקיות שונות.

טיפול פיננסי כולל, נכון ויעיל בדיור מוגן, תוך הפחתת חבות המס לחברה המנהלת, כרוך בניהול חשבונאי הדוק ושוטף. ניהול זה מבוצע על ידי מנהלי חשבונות ובפיקוח רואה חשבון.

מה חשוב לדעת בשכירת שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות עבור דיור מוגן?

קודם לכל, חשוב לוודא שמדובר במשרד לראיית חשבון שהינו בעל ניסיון בטיפול בעסקים בעלי היקף פעילות (פיננסי) דומה. בנוסף, עדיף שיהיה זה משרד בעל ניסיון בניהול חשבונות וראיית חשבון לדיור מוגן, בתי אבות, או ארגונים דומים אחרים.

תקבולים וגבייה

כמו כל חברה, גם דיור מוגן הינו ארגון הפועל למטרות רווח. הרווחים נובעים מהתשלומים השוטפים והחד פעמיים בגין השירותים המוצעים לדיירים, הזכאות למגורים, הנאה מפעילויות פנאי, שירותי בריאות, חדר אוכל, ניקיון, כביסה וכל היתר.

גם כשהדיור המוגן פועל במסגרת מלכ"ר או עמותה, יש צורך לבצע גביית כספים וטיפול בתקבולים. שירותי הנהלת חשבונות וראיית חשבון מנהלים, אם כן, מנהלים רישום אחר כל הכנסה ותקבול, מוצאים חשבוניות, מנפיקים קבלות, ומעבירים דרישות תשלום לחייבים.

הטיפול כולל גבייה שוטפת וכן טיפול בתשלומים חד פעמיים – פיקדונות שעל דיירים חדשים לשלם עם הכניסה לדיור המוגן (ויכולים להגיע למאות אלפי ₪ לכל דייר).

טיפול בנושאי שכר

משרד מכובד לראיית חשבון מעסיק לצד רואי חשבון מבקרים, יועצי מס ומנהלי חשבונות, גם חשבי שכר בכירים. חשבי שכר הינם אנשי המקצוע המטפלים עבור הלקוח, בית הדיור המוגן, בכל נושאי השכר.

ולא חסרים מקבלי משכורות קבועות בדיור מוגן מודרני. אחרי הכול, מדובר בקומפלקס שבו מספקים לדיירים את כל הנחוץ להם ולכן, מועסקים שם רופאים ואחיות, טבחים ועובדי מטבח, חדרניות ואנשי תחזוקה, מרפאים בעיסוק ומדריכי חוגים, מדריכי כושר, עובדות סוציאליות ועוד.

טיפול חשבונאי שוטף

שירותי ראיית חשבון מטפלים באופן שוטף בהנפקת תלושי שכר אך לא מדובר אך ורק בהדפסת תלוש תוך שימוש בתוכנה ייעודית.

יש צורך לבצע חישובים שונים לכל עובד, יש להתייחס להסכמים קיבוציים, חוזים אישיים וחקיקה רלוונטית. יש להתייחס לניכויים והפרשות לפנסיה, לביטוח לאומי, למס הכנסה.

משרד לראיית חשבון, אשר מעניק שירותי הנהלת חשבונות, חשבות ומיסוי לדיור מוגן, מטפל לא רק בהיבטים שוטפים של תשלומי שכר וגבייה. בנוסף, ישנה התנהלות שוטפת מול גורמים פיננסיים כגון בנקים שכן יש לבצע תיאומים, מעקב ובקרה.

ביקורת חשבונאית

רואה החשבון אחראי על תיאום פעולות פיננסיות (בקרה) מול ספקים שונים ולא פחות חשוב – הפקת דוחות. הוא מקיים מגעים שוטפים עם מס ערך מוסף, שכן יש לבצע קיזוזים ותשלומים וזאת – בכל חודש. יש צורך בהפקת מאזני בוחן, ומעת לעת יש לסכם את מצב ההכנסות מול הוצאות בכדי להפיק דוח רווח והפסד. במידה והדיור המוגן הינו חברה – יש וצריך לבצע הפקת של דוחות רבעוניים.

רואה חשבון הינו הגורם המקצועי שאחראי גם על עריכת ביקורת חשבונאית ופיננסית. ביקורת זאת בודקת שהעסק מתנהל באופן ראוי ועל פי קריטריונים מקובלים. במידה ויש חריגות, אם יש הוצאות בלתי סבירות בהתאם לאופי הדיור המוגן, גודלו, מספר הדיירים, יש להתריע על כך. בנוסף, כולל השירות תכנון מס מיטבי כך שהרווח לאחר מיסים יהיה הגבוה ביותר האפשרי.

 

אולי יעניין אותך גם:

כיצד חוק הדיור המוגן מתייחס לדיור מוגן עם מטפל צמוד? יצאנו לבדוק


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר