מתוכנן: דיור מוגן בגן יבנה

מעבר לדיור מוגןגן יבנה, שנוסדה כמושבה לפני קרוב לשמונים שנה הפכה במהלך השנים לישוב גדול למדי. בעת האחרונה נמסר על תוכנית מתקדמת להביא לפיתוחו של היישוב בעל הציביון העירוני, כאשר מספר בלתי מבוטל של מבנים ויחידות דיור צפוי להתווסף למרקם הקיים. בין היתר, כוללת התוכנית גם פיתוח של מתחם דיור מוגן.

מתחם הדיור של גן יבנה צפוי להוות פתרון לצרכי האוכלוסייה המתבגרת של האזור כולו. חשוב להוסיף שעצם העובדה שתוכנית פיתוח גדולה כוללת בתוכה תשומת לב לפתרונות דיור וטיפול באוכלוסייה מבוגרת לא הייתה מובנת מאליה אך לפני שנים מעטות.

חלק מהמרקם העירוני

בשנים האחרונות ניתן יותר תוכניות הרחבה ליישובים שונים תוך כדי התחשבות בצרכי האוכלוסייה המבוגרת והמתבגרת. כפי שקורה בגן יבנה וכן ביישובים שונים שהולכים ומתרחבים, כבר בשלב התכנון מקצים שטח שמיועד להקמת יחידות של דיור מוגן, לרוב ברמה גבוהה ביותר.

בגן יבנה, התוכניות הללו משתלבות בד בבד עם הקמת מבני מגורים ורבי קומות, בניה צמודת קרקע ופתרונות תחבורתיים שונים.

הדיור המוגן צפוי גם במקרה זה להוות חלק חשוב מהמרקם העירוני ההולך ומתפתח וצפוי לענות על הצרכים של גידול האוכלוסייה מחד והתבגרות האוכלוסייה מאידך.

פתרון איכותי לעצמאיים

למרות שהדברים טרם גובשו סופית וטרם הוברר מה בדיוק יהיה טיבו של הדיור המוגן בחלק החדש של גן יבנה, הרעיון הכללי ברור למדי. הכוונה היא לספק לאוכלוסייה המתבגרת של אנשים עצמאיים, בסביבות גיל הפנסיה ומעלה מתחם איכותי בסטנדרטים הגבוהים ביותר ליחידים וכן לזוגות.

אם עד כה הייתה הנטייה להציע דיור מוגן איכותי בעיקר ביישובים מבוססים ובערים גדולות, הרי שבשנים האחרונות קיים תהליך נוסף. יותר ויותר מתחמי דיור מוגן באיכות גבוה לדיירים עצמאיים ממעמד בינוני לפחות הולכים ומוקמים גם בערי הפריפריה וביישובים מתפתחים.

פיתוח האזור המערבי

מעיון בתוכניות הפיתוח המיועדות לגן יבנה עולה שהכוונה היא להרחיב את היישוב עם דגש על האזור המערבי. הכוונה היא להוסיף כמות משמעותית למדי של יחידות דיור – יותר מ-1500 יחידות. מתוך כמות היחידות שצפויה לצאת לפועל, כמאתיים וחמש מאוד יחידות אמורות להוות דיור מוגן שיוקם בסטנדרטים הגבוהים ביותר כפי שמקובל כיום.

בתוכנית מפורט התמהיל של הבניה החדשה, שצפוי לשמר את המרקם הנוכחי של היישוב. לצד מבנים שגובהם לא יעלה על חמש קומות יוקצו אזורים שבהם תאושר בניה נמוכה – של צמודי קרקע (בניה בלתי רוויה) ולצד זה ישתלב הדיור המוגן.

הפיתוח העירוני, לרבות הדיור המוגן צפוי להתפרש לעבר היישובים גן דרום ואשדוד, אזור שבו קיימים עתודות קרקע מתאימות, שניתן לפתח.

הפיתוח העירוני צפוי לחזק את מעמדה של גן יבנה ביחס ליישובי הסביבה הגדולים ולהקנות ליישוב תנופה חדשה. דבר זה נעשה בהלימה עם השקעה נוספת בצרכים ציבוריים, פיתוח אזורי תעסוקה, מסחר (ביישוב צפוי להיות מוקם גם מרכז מסחרי גדול או קניון), תרבות וחינוך.

יוזמת התוכנית

בעוד שטרם ברור מי בדיוק תהיה החברה שתקים את מתחם הדיור המוגן, ראוי לציין שתוכנית הפיתוח מופקדת בידיים טובות. על תוכנית הפיתוח לרבות צירי התחבורה שצפויים לענות על הצרכים של האוכלוסייה העתידית, מתחמי הדיור להשכרה לטווח ארוך, והתמהיל הכללי של הדיור המוגן אחראית חברת הדיור "דירה להשכיר", חברה ממשלתית שנועדה לחתור לפתרונות דיור איכותיים וברמה גבוהה. בין היתר, צפויה החברה להמשיך לפתח וליזום תוכניות ופתרונות דיור נוספים לצורך התגברות על עליית מחירי הדיור, ותוך מציאת פתרונות לאוכלוסיות מתבגרות בצורה של דיור מוגן מתקדם.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר