דיור מוגן צפריר – להיות קרובים למשפחה ולחברים

דיור מוגןבית הדיור המוגן צפריר, הממוקם בבני ברק, שייך לרשת מרפא לנפש, המפעילה מספר בתי דיור מוגן, המיועדים לאוכלוסיית פגועי נפש.

מדובר בדיור מוגן הפונה לקהל החרדי בלבד ובבית, חיים גברים חרדים בגילאי 20-60, הסובלים מבעיה נפשית כלשהי.

מטרתו של הבית, היא להעניק מסגרת סוציאלית – חברתית תומכת לגברים חרדים הסובלים מפגיעה נפשית, לשפר את איכות חייהם ולשלבם בהצלחה בקהילה.

תכנית רב מערכתית לשיקום

ייחודו של בית הדיור המוגן צפריר, הוא בהפעלת תכנית רב מערכתית, אשר מטרתה לסייע לדיירים בבעיותיהם האישיות ובמקביל, לשלבם בתוך חיי הקהילה ולהעניק להם תחושת שייכות.

פעם בשנה, מתקבלת החלטה לגבי המטרות השיקומיות לשנה הקרובה ועל פיהן, נכתבת התוכנית השיקומית. הצוות במקום, הכולל עובדים סוציאליים ומדריכים שיקומיים, פועל במסירות רבה ומתוך תחושת שליחות. הוא עושה את מלאכתו ברגישות ומתאים את עצמו לקצב האישי של כל דייר ודייר, על מנת לראות אותו מתקדם ומשתפר.

בשונה מבתי דיור מוגן אחרים, בהם מספר גדול של דיירים, בדיור מוגן צפריר, מתגורר מספר קטן של דיירים: 26 במספר, החיים בדירות בודדים ובדירות קבוצתיות, בהתאם לרצונותיהם ולצרכיהם. מספר הדיירים המצומצם נועד לאפשר מתן יחס מקצועי אישי לכל דייר ולשפר את מצבו באופן אפקטיבי

תמיכה סוציאלית מלאה

לכל דירה בדיור המוגן, מדריך שיקומי ועובד סוציאלי, אשר פועלים יחד לקידום מצבם של הדיירים מבחינה סוציאלית – שיקומית. אלו עובדים בהתאם לתכנית השיקומית שנקבעה ועושים כל שניתן על מנת לקדם את מצב הדיירים.

המדריך השיקומי נמצא ברוב שעות היום בדירה ועובד עם הדיירים באופן אישי, מלמדם כיצד להתנהל בחיי היומיום ולנהל משק בית. העובד הסוציאלי, מקיים שיחות אישיות עם הדיירים ושיחה קבוצתית אחת לשבוע. הקשר בין הצוות לדיירים הוא קשר פתוח, במסגרתו מציג הדייר את הקשיים האישיים שלו ומבקש להתמקד בפן כזה או אחר בעבודה עמו.

תחושה קהילתית

בית הדיור המוגן צפריר מבקש לשלב את הדיירים בחיי הקהילה, אך הוא אינו שוכח גם ליצור תחושה של אחדות ואווירה טובה בתוך הבית, בין הדיירים. זוהי מטרה בפני עצמה לצוות המקצועי, הרוצה להעניק לדיירים תחושה של בית, בו מרגישים בנוח לשתף. הדיירים בבית לומדים כיצד לתקשר זה עם זה בצורה טובה ופורה והם מקבלים את ההחלטות השונות לגבי החיים בדירה, באופן דמוקרטי. הם נותנים כתף ועזרה אחד לשני בשעת צרה וחיים יחד בתחושה טובה של שיתוף ונועם.

פעילויות בבית

דיירי הבית הם גברים חרדים והבית מקיים אפוא אורח חיים דתי. הצביון הדתי בבית נראה יותר מכל בשבת, אז נשארים רוב הדיירים בבית ומקיימים אווירת קודש.

בימי חול, מתקיימות בבית פעילויות רבות כמו ימי גיבוש, טיולים, חגיגת ימי הולדת ועוד. בית הדיור המוגן צפריר נמצא בעיר בני ברק, בה כל השירותים הנדרשים לדיירים והם חיים באווירה עירונית נעימה ומקבלת.

כתובת: עמק יזרעאל 50, בני ברק


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר