דיור מוגן צפוי להיבנות בצומת עלית – אלובץ'

דיור מוגן מתוכנןאזור גבעתיים זוכה בשנים האחרונות לפיתוח משמעותי, כשאחד ההיבטים של כך הוא הגדלת מספר המוסדות המיועדים לקהילת תושבי העיר.

אנחנו נתייחס במאמר הנוכחי לאחד המוסדות הגריאטריים המרכזיים שצפוי להיות מוקם בבעיר בשנים האחרונות: מתחם הדיור המוגן בצומת עלית, עליו חולשת חברת רובינשטיין.

התפתחויות משמעותיות בזירה הכלכלית הישראלית

עוד לפני שנדבר על פרוייקט הדיור המוגן הספציפי, ראוי למפות את שדה המשחק הכלכלי בו הכול נעשה. תחילת הסיפור בשלהי שנת 2014, כאשר שאול אלוביץ' – בעל השליטה בחברת "בזק" – החל לקדם עסקה לקבלת הלוואה פרטית בסכום אסטרונומי של 800 מיליון שקלים עבור חברת יורוקום נדל"ן. חברה זו נמצאת בשליטה של יורוקום תקשורת, שהיא כשלעצמה חברת האם של קבוצת אלוביץ'.

מבלי להיכנס למאפיינים הכלכליים של ההלוואה עצמה, שמתאימה יותר לכלכלנים שביניכם, חשוב יותר המהות שלה. מבין הסכומים שיתקבלו, תפרע יורוקום נדל"ן הלוואות לבנקים בסכום המוערך בכ-600,000,000 שקלים, כאשר היתרה תישאר אצלה.

החברה תשעבד למלווים החדשים שני מגרשים בצומת עלית. אחד מהם ישמש להקמת High Tower, אשר כפי שניתן להסיק משמו עתיד להיות גבוה מאד – למעשה, בניין המגורים הגבוה ביותר בישראל. על המגרש השני יוקם בית לדיור מוגן.

על הפרוייקט המתוכנן

כמעט שנתיים חלפו, ולאחרונה התבשרנו על חדשות משמעותיות במיוחד ביחס לאותו פרוייקט. חברת רובינשטיין, אשר מפעילה כיום את ארבעת סניפי הדיור המוגן "אחוזת רובינשטיין", רכשה את אותה קרקע אטרקטיבית, תמורת סכום של 156 מיליון שקלים.

במצב הדברים הנוכחי, הקרקע מחזיקה כבר בתוכנית בניין עיר (תב"ע) מאושרת לבנייתם של ארבע מאות יחידות של דיור מוגן.

הפרויקט יימשך מטבע הדברים מספר שנים, כמובן, אך בסופו עשוי להיות מוקם מרכז נגיש לדיור מוגן, שפועל על פי סטנדרטים גבוהים ומארח את האוכלוסייה המבוגרת של גבעתיים, תל אביב, רמת גן, בני ברק והסביבה הקרובה.

רכישה זו היא חלק מהרחבת פעילותה של חברת רובינשטיין בתחום הדיור המוגן, שהפך בשנים האחרונות לאחד מאפיקי הצמיחה האטרקטיביים ביותר של חברות הנדל"ן וההשקעות בישראל. בשנה הקרובה צפויה החברה להשקיע כ-1.8-2.4 מיליארד שקלים בשלושה פרוייקטים בתחום. לצד הפרוייקט בגבעתיים מדובר כאן על פרוייקטים להקמת 480 יחידות דיור מוגן בחולון, מה שיצריך ממנה הוצאות כספיות בגובה של 700-900 מיליון שקלים.

הפרוייקט השני הוא הקמת 320 יחידיות דיור מוגן בהרצליה, כאשר ההשפעה הכספית כאן נעה בין 500 ל-700 מיליון שקלים. בסך הכול, אמורים הפרוייקטים יחדיו להכפיל את היקפן של יחידות הדיור המוגן שבבעלותה של החברה ל-2,450 יחידות. עובדה זו תהפוך אותה לשנייה בגודלה בישראל בתחום הדיור המוגן, אחרי רשת "משען" לה תשעה מוסדות לדיור מוגן נכון לעכשיו וכשלושה באיזור המרכז משען ברודצקי, אפעל ואפקה.

השינוי הצפוי בתחום הדיור המוגן בישראל

ברמת המאקרו, הציפיות של המומחים הן שאטרקטיביות של תחום הדיור המוגן עבור משקיעים, יזמים ואנשי עסקים יגדילו את מספר הפרוייקטים הנוגים אליו. על רקע נתונים שמצביעים על כך שאחוז האוכלוסייה בגילאים של 65 ומעלה נמצא במגמת עלייה מדי שנה, ברורה הסיבה לכך.

כל אלה צפויים להביא לכך שיתווספו לכ-70 בתי דיור מוגן בתים חשובים רבים אחרים, או אפילו כניסה של חברות נוספות לזירה בה פועלות נכון לנקודת הזמן הנוכחית 13 חברות. אלו הן חדשות טובות עבור החברה הישראלית כולה, שיודעת שיש כבר היום פתרונות מגוונים לדיור עבור האוכלוסייה המבוגרת.

ראו עוד בתי מוגן באיזור המרכז:

בית גיל הזהב


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר