דיור מוגן בשכירות חודשית

ההחלטה לעבור לדיור מוגן כרוכה בעלויות כלכליות לא נמוכות. בהחלט אפשר למצוא דיור מוגן במחירים נוחים, אבל לא מדובר במחירים זולים. בהמשך נפרט מדוע דיור מוגן עולה כפי שהוא עולה ואיך המחיר מוצדק, אבל כבר עכשיו נגיד שהעלויות הן אחד החסמים הגדולים ביותר להחלטה לעבור לבית דיור מוגן. הנהלות הבתים הבינו את הצרכים המשתנים בין דיירים פוטנציאליים שונים והחלו להציע אפשרויות תשלום לדיור מוגן בנוסף על הקיימות, ואחת האפשרויות האלו היא דיור מוגן ללא פיקדון, שנקרא גם דיור מוגן בשכירות חודשית. 

אילו אפשרויות תשלום לדיור מוגן קיימות

עוד לפני שנפרט על דיור מוגן ללא פיקדון, בואו נתעכב מעט על אפשרויות תשלום לדיור מוגן. 

דיור מוגן במסלול פיקדון: כששואלים אנשים מה הם יודעים על אפשרויות המימון של דיור מוגן, מסלול הפיקדון הוא הדבר הראשון שקופץ לראש. זה המסלול המוכר והנפוץ ביותר שמתבסס על תשלום חד פעמי גבוה בנוסף לדמי אחזקה חודשיים. התשלום החד פעמי נקרא פיקדון והוא גבוה. מסכום הפיקדון נגרע אחוז מסוים, לרוב סביב כ-3% בשנה, למשך מספר שנים מסוים שנע בין 10-12 שנים. בתום תקופת השחיקה לא נגרע סכום נוסף, והשארית נשמרת עד פינוי הדירה. הסכום שנשאר עובר למוטבים, כלומר ליורשים. דמי האחזקה החד-פעמיים כוללים את עלויות התפעול של המקום, אחזקה, תחזוקה, חוגים, פעילויות, ניקיון, דאגה לשטחים הציבוריים ולדירות הפרטיות – כמעט להכל, למעט אולי חלק מהפעילויות שלא כלולות בו. סכום התשלום נקבע בחוזה והוא תלוי במספר הדיירים, יחיד או בני זוג, וכן בגודל הדירה. דיור מוגן במסלול פיקדון דורש גיוס הון עצמי לא נמוך שיכול להיעשות באמצעות כספים שנחסכו במרוצת השנים, משכנתה הפוכה עבור דיירים שיש בבעלותם דירה או נכס אחר למגורים, או מכירת הדירה שבה הם גרו. 

דיור מוגן במסלול דמי כניסה: המסלול הזה דומה למסלול פיקדון בכך שיש לו שני מרכיבים – סכום חד פעמי ותשלום חודשי קבוע. הסכום החד פעמי נקרא דמי כניסה והם נמוכים יותר בהשוואה לפיקדון. היתרון הוא שההון העצמי הנדרש נמוך יותר באופן משמעותי כך שקל יותר לגייס אותו, אך השחיקה כאן נעשית באופן מהיר עד שחיקה מלאה, שלרוב נעשית תוך שלוש עד חמש שנים. בתום תקופת השחיקה לא נותר כסף, כך שאם פינוי הדירה נעשה לאחר מכן, אין החזר כספי כלשהו ליורשים. גם כאן יש דמי אחזקה חודשיים כפי שקיימים במסלול הפיקדון.

 עוד אפשרויות תשלום לדיור מוגן: מתוך ההבנה שיש לענות על צרכיהם של כמה שיותר מבנות ובני הגיל השלישי, חלק מהבתים והמתחמים מראים גמישות ומציעים מגוון אפשרויות תשלום לדיור מוגן. הגמישות הזו באה לידי ביטוי באיזונים שונים שנעשים בין גובה הפיקדון לבין גובה דמי האחזקה החודשית. במהלך פגישת ההיכרות בבית שבו תבחרו, תיערך שיחה עם כל הנתונים ויבוצעו כל ההתאמות לשביעות רצון כל הצדדים. אפשרות תשלום נוספת אך לא מאוד נפוצה היא תשלום פיקדון בלבד, כלומר סכום ראשוני גבוה מאוד ללא דמי אחזקה חודשיים. 

דיור מוגן ללא פיקדון – מסלול שכירות חודשית

אחרי שסקרנו בקצרה אפשרויות תשלום לדיור מוגן, בואו נרחיב קצת על דיור מוגן בשכירות חודשית.  מסלול דיור מוגן ללא פיקדון הולך וצובר תאוצה, אך לא כל בתי הדיור המוגן מציעים אותו. המשמעות היא שאם אתם מעוניינים בדיור מוגן ללא פיקדון, יש לבדוק תחילה אם האפשרות הזו קיימת בבית שבו אתם רוצים לגור. במסלול הזה אין תשלום חד פעמי גבוה והעלות של הדיור המוגן מתבססת על תשלום חודשי גבוה יותר מהמסלולים הקודמים. הסיבה לכך היא שדיור מוגן ללא פיקדון כולל בתוכו את מרכיב השכירות החודשית ואת מרכיב דמי האחזקה בתשלום החודשי. 

הנה כמה דוגמאות למחירים החודשיים עבור דיור מוגן בשכירות חודשית:

דיור מוגן בשפלה: החל מ-5,500 שקלים לדירת סטודיו, 6,000 שקלים לדירת שני חדרים, 11,000 שקלים לדירת שלושה חדרים ומעלה. 

דיור מוגן במרכז: החל מ-8,000 שקלים לדירת סטודיו, 11,000 שקלים לדירת שני חדרים, 15,000 שקלים לדירת שלושה חדרים ומעלה. 

דיור מוגן בצפון: החל מ-9,000 שקלים לדירת סטודיו, 11,000 שקלים לדירת שני חדרים, 13,000 שקלים לדירת שלושה חדרים ומעלה.

דיור מוגן בחיפה והקריות: החל מ-6,000 לדירת סטודיו או שני חדרים, 8,000 שקלים לדירת שלושה חדרים ומעלה. 

דיור מוגן בירושלים: החל מ-8,000 שקלים לדירת סטודיו, 9,000 שקלים לשני חדרים, 13,000 לדירת שלושה חדרים ומעלה.

דיור מוגן בדרום: החל מ-9,500 לדירת סטודיו, 12,500 שקלים לדירת שני חדרים, 15,000 שקלים לדירת שלושה חדרים ומעלה.  

שני דברים שחשוב לציין: הראשון, כל המחירים שציינו הם מחירים התחלתיים, ״החל מ…״, ובהחלט אפשר למצוא דירות במחירים יקרים יותר בבתי דיור מוגן יוקרתיים או כאלה שמציעים מגוון רחב של חוגים ופעילויות. העלות משתנה מאזור לאזור, בהתאם לקומת המגורים, המתקנים, וכמובן גודל הדירה. השני, המחירים כאן הם עבור דייר אחד, בדרך כלל עלויות דיור מוגן בשכירות חודשית עבור זוג דיירים מעלות את דמי האחזקה החודשיים בכ-1,000 שקלים. 

היתרון במסלול דיור מוגן בשכירות חודשית הוא שאין שום צורך בגיוס הון, נטילת הלוואות, משכנתאות, מכירת דירות ונכסים, אלא רק היכולת לעמוד בתשלום החודשי. מסלול דיור מוגן ללא פיקדון מומלץ לאנשים שמקבלים פנסיה גבוהה או שיש ברשותם נכס מניב שהם מקבלים ממנו שכר דירה קבוע שמאפשר להם לעמוד בתשלומים לבית הדיור המוגן. 

 

מהן אפשרויות תשלום לדיור מוגן, למי מתאים דיור מוגן ללא פיקדון
מהן אפשרויות תשלום לדיור מוגן, למי מתאים דיור מוגן ללא פיקדון

שיקולים בבחירת דיור מוגן

סוג דיור מוגן: דיור מוגן רגיל או דיור מוגן יוקרתי? דיור מוגן לאוכלוסייה הכללית או דיור מוגן שמותאם לשומרים על אורח חיים דתי – אלו הן רק חלק מהשאלות שאתם צריכים לשאול את עצמכם במהלך שיקולים בבחירת דיור מוגן. נדגיש, דיור מוגן היא מסגרת שמיועדת לאזרחים ותיקים שמתפקדים באופן עצמאי ללא עזרת הזולת. אם אתם מחפשים דיור מוגן סיעודי או לתשושי נפש, זו לא המסגרת המתאימה, ומה שאתם צריכים ייעוץ לגביו הוא בית אבות. 

מיקום גיאוגרפי: אחד השיקולים בבחירת דיור מוגן הוא איפה לבלות את שנות הפרישה הארוכות. האם לעשות זאת בבית דיור מוגן באותה העיר או אפילו השכונה, כדי להישאר בסביבה המוכרת, אולי לעבור לעיר אחרת שבה הנכדים גרים כדי שירבו בביקורים, או בכלל להגשים חלום ולעבור לדיור מוגן יוקרתי באזור כפרי מרוחק? 

אפשרויות תשלום לדיור מוגן: כמסגרת שמיועדת לאנשים שמתפקדים באופן עצמאי בלבד, דיור מוגן ממומן מכיסם של הדיירים ללא סיוע ממשלתי. לכן, כחלק ממערך שיקולים בבחירת דיור מוגן הכינו מסגרת תקציב, בדקו במה אתם יכולים לעמוד, אם אתם צריכים גיוס הון ראשוני או שמסלול דיור מוגן ללא פיקדון עדיף עבורכם ויש לכם מקורות מימון חודשיים, עד שתגיעו לבחירה הנכונה. 

יש עוד הרבה מאוד נושאים שצריך לקחת בחשבון במסגרת שיקולים בבחירת דיור מוגן, במיוחד כשמדובר בדיור מוגן בשכירות חודשית, והצוות שלנו ב-102 ישמח לעמוד לרשותכם ולסייע לכם בבחירה הנכונה. השירות שלנו ניתן ללא כל תשלום מצדכם, הכל בחינם – החל משלב הייעוץ הראשוני, דרך הליך ההכוונה, ועד המעבר לבית החדש שלכם. 

דיור מוגן זמני

דיור מוגן זמני היא אפשרות עבור בנות ובני הגיל השלישי שעברו ניתוח או אשפוז ממושך, הם גרים בביתם וחוזרים לתפקד באופן עצמאי, אך לפני החזרה הביתה זקוקים לתקופה זמנית של התאוששות והחלמה. דיור מוגן זמני חשוב במיוחד עבור אנשים שגרים לבד בבית, ללא בן או בת זוג וללא מטפלת זרה. 

בתים רבים החלו להציע אפשרות של דיור מוגן זמני במחלקות התאוששות והחלמה, גם עבור דיירי הדיור המוגן הקבועים וגם עבור מטופלים מזדמנים. הדיירים זוכים בתקופת ההחלמה לטיפול והשגחה רפואיים, סיוע בביצועים תפקודיים ככל שיש בכך צורך, סיוע לחזרה תפקודית מלאה כדי להמשיך לשמור על אורח חיים עצמאי, וארוחות על פי תפריט מזין.

דיור מוגן בשכירות חודשית – שאלות ותשובות

מה זה דיור מוגן ללא פיקדון?

דיור מוגן ללא פיקדון הוא מסלול שמאפשר לוותר על גיוס ההון הראשוני שכרוך במסלולי הפיקדון ודמי הכניסה. במקום זה, יש רק תשלום חודשי קבוע, ולכן המסלול הזה נקרא גם דיור מוגן בשכירות חודשית. במסלול הזה אין צורך לקחת הלוואה, משכנתה הפוכה, או מכירת דירה, אלא רק את היכולת לעמוד בתשלום החודשי.  

למה התשלום החודשי בדיור מוגן בשכירות חודשית גבוה לעומת מסלולים אחרים?

זה רק נראה כאילו מדובר במסלול יקר יותר, אך התשלום החודשי כולל בתוכו שני רכיבים שונים: הראשון, דמי האחזקה החודשיים כפי שקיימים בדיור מוגן במסלול פיקדון או דמי כניסה. השני, דמי השכירות החודשית שמחליפים את התשלום החד פעמי הגבוה במסלולים האחרים. לכן הסכום החודשי שמשלמים במסלול דיור מוגן ללא פיקדון גבוה בהשוואה למסלולים האחרים. 

מה קורה אם הצטרפנו לדיור מוגן ללא פיקדון אבל התחרטנו, אנחנו מחויבים להישאר?

אם אתם חוששים מהתחייבות לדיור מוגן ללא פיקדון או בכל מסלול אחר, וחושבים שאולי הבית לא יתאים לכם ותרצו לעזוב אחרי זמן קצר, הסירו דאגה מלבכם. על פי חוק הדיור המוגן, שלושת החודשים הראשונים נחשבים לתקופת ניסיון. בתקופה הזו תוכלו להודיע על סיום החוזה בהודעה מוקדמת של שבועיים מראש. כדאי לדעת שניתן להאריך את תקופת הניסיון לתקופה של עד שנה, כל עוד זה נעשה בהסכמת שני הצדדים. בתום תקופת הניסיון ניתן לבטל את החוזה בהודעה מוקדמת של שלושה חודשים.  

איך מצליחים לבחור דיור מוגן ללא פיקדון מתוך המבחר המבלבל?

בישראל פועלים עשרות רבות של בתי דיור מוגן וכל הרשתות נמצאות בתנופת בנייה לקראת פתיחת פרויקטים חדשים. המבחר מבלבל ולכל בית היתרונות והחסרונות שלו, מה שעבור דייר אחד נחשב כיתרון נחשב עבור דיירת אחרת חיסרון ולהיפך. הפתרון למציאת המקום הנכון עבורכם הוא ייעוץ והכוונה לדיור מוגן. צוות היועצות שלנו ממתין לכם לשיחת ייעוץ ללא כל תשלום מבחינתכם. ניתן להתקשר אלינו בשעות הפעילות או להשאיר פרטים בכל שעה, ונחזור אליכם כדי למצוא עבורכם את הבית החדש שלכם. 


באנר דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר