חוגים לגיל השלישי

הגיל השלישי מביא איתו הרבה שינויים ואתגרים, אבל יחד איתם מגיעות גם הזדמנויות רבות וזמן לנסות דברים חדשים. זה הזמן להירשם לחוג התפירה שתמיד רצית לנסות, ללמוד שפה חדשה שלא מעשירה רק את אוצר המילים אלא גם יוצרת גירויים קוגניטיביים, להשתתף בקורס הפסיכולוגיה או כל קורס אקדמי אחר, להצטרף לסדנת הקרמיקה שאף פעם לא היה זמן אליה, ואפילו ללמוד לנגן על כלי נגינה. הגיל השלישי הוא הזמן הנכון לגלות תחביבים חדשים, לגלות אפיקים חדשים, להכיר אנשים עם תחומי עניין שונים ומעניינים, והכי חשוב – ליהנות מהחיים. 

פעילויות לגיל השלישי

ישנן לא מעט מסגרות שמספקות מגוון פעילויות המיועדות לגיל השלישי. את החיפוש אחרי פעילויות לגיל השלישי אפשר להתחיל באתרים של העיריות. למשל, באתר עיריית תל אביב תוכלו למצוא פעילויות שונות ברחבי העיר ולסנן לפי מיקום. במרכז רייך תוכלו למצוא סדנאות בישול, מופעים מוזיקליים, הרצאות אקטואליה והיסטוריה ואפילו מפגשי היכרויות המיועדים לבנות ובני הגיל השלישי, חוגי ספורט בבריכת גורדון, סרטים, ערבי זמר והרצאות במרכז הקהילתי בית פרנקפורט, ועוד מגוון פעילויות בגינות ומרכזים קהילתיים ברחבי העיר. 

ב׳זמן אשכול׳, מרכז ללימודי פנאי הממוקם בסינמה סיטי, תוכלו ליהנות מקורסי לימוד במגוון נושאים בתחומי פסיכולוגיה, אומנות על כל גווניה, תרבויות מרחבי העולם, נושאים שונים במדעי הרוח, מדעי המוח ותגליות מדעיות שונות. המרכז גם מוציא סיורי תיירות ואוכל בתל אביב-יפו ובירושלים.

זה אף פעם לא מאוחר! קורסים לגיל השלישי

זה אף פעם לא מאוחר! קורסים לגיל השלישי

קורסים לגיל השלישי

באתר הקורסים של ישראל תוכלו לבחור בין מגוון רחב של קורסים שמכוונים לבני הגיל השלישי, כגון גרפיקה ועיצוב גרפי, מסחר אלקטרוני, לימודי קוסמטיקה, תקשורת ופרסום, לימודי תיאטרון ומשחק, מוזיקה וצילום. תוכלו ללמוד על ייעוץ וקואצ'ינג ולנסות לעזור לאנשים להכניס טוב לחייהם, לימודי נדל״ן שיכולים לסייע לכם לבחור נכס להשקעה, ועוד מגוון אין-סופי של קורסים בכל תחום אפשרי שמיועדים לבני גיל הזהב. 

חוגים מעשירים לגיל השלישי

כל מרכז גיל הזהב, בית אבות ודיור מוגן מציעים חוגי התעמלות שמיועדים לבני הגיל השלישי, כמו גם עיריות, מרכזי ספורט, וחדרי כושר בגלל החשיבות של פעילות גופנית בגיל המבוגר יותר. שמירה על תנועה סדירה היא חיונית לחיים בריאים וארוכים יותר. בגיל השלישי חשוב לשים דגש על התנועות ולא להעמיס מדי על הגוף ויש פעילויות ספורטיביות שיותר מותאמות לאנשים מעל גיל 65. למשל אימונים במים, פלדנקרייז, פילאטיס ויוגה הם פעילויות גופניות שמתאימות לבני הגיל השלישי, עצימותם יכולה להיות נמוכה ומותאמת אישית לרמת המתעמל. 

לימודים לגיל השלישי

לעתים קרובות, בני הגיל השלישי מעוניינים ללמוד להשתמש במחשב ובסמארטפונים וגם חוגים לגיל השלישי מהסוג הזה ניתן למצוא בהרבה מאוד מסגרות. החוגים האלה מקרבים את בני גיל הזהב לילדיהם ולנכדיהם, הם מאפשרים להם להכיר חברים ובני זוג אונליין ולהיות פעילים ברשתות חברתיות. בהרבה בתי אבות ומתחמי דיור מוגן פועלים חדרי מחשבים לשימוש הדיירים, ולעיתים גם במרכזי יום לאזרחים ותיקים. 

סדנאות לגיל השלישי

הרבה אנשים בגיל הפנסיה מרגישים שכעת יש להם פניות להתחבר לצד היצירתי שלהם ופונים לסדנאות כתיבה יוצרת שמפתחת את היצירתיות, מפעילה את הדמיון, את יכולות החשיבה, ויכולה להועיל מאוד לבנות ובני הגיל השלישי. אחד המאפיינים של בני גיל הזהב הוא חוויות החיים שלהם ויש להם גם הרבה מאוד לספר. באמצעות סדנאות כתיבה שכאלה הם יכולים לקבל את הכלים לספר את הסיפורים שלהם לעולם. סדנאות לגיל השלישי הן כלי קסום ומעשיר שיכול לעשות רק טוב, גם מבחינה תפקודית קוגנטיבית וגם מבחינה חברתית ותקשורתית. בעצם פעולת הכתיבה יש אפקט של שחרור, אפילו קתרזיס, והפגה של תחושת הבדידות שהרבה אנשים שמגיעים לגיל המבוגר סובלים ממנה. 

הגיל השלישי הוא הזמן הנכון לגלות תחביבים חדשים, לגלות אפיקים חדשים

הגיל השלישי הוא הזמן הנכון לגלות תחביבים חדשים, לגלות אפיקים חדשים

חוגים לגיל הזהב

קיימות הרבה מסגרות למצוא בהן פעילויות, קורסים וחוגים לגיל הזהב, וכמעט בכולן תוכלו למצוא קורסי שפה. למידת שפה לא רק מקרבת לתרבויות אחרות, היא גם מפתחת קשרים רבים במוח שיש בהם צורך עבור למידת שפה חדשה. עבור בני הגיל השלישי, למידת שפה היא ה-דבר האידאלי ואף מסייעת בהפחתת סיכון לחלות באלצהיימר ודמנציה בהמשך החיים. 

בנוסף לכל המסגרות שהזכרנו עד עכשיו, ישנן גם תכניות באוניברסיטאות השונות ללימודים עבור בני הגיל השלישי כשומעים חופשיים. כלומר הם יכולים להגיע להרצאות, להעשיר את עולם והידע שלהם עם מיטב המרצים בארץ ולעשות את כל זה ללא מטלות ומבחנים. נשמע מושלם, לא? בחלק מהאוניברסיטאות ניתן גם להצטרף ללימודים כתלמיד מן המניין. במקרים אלה אכן יש חובת השלמת מטלות ומבחנים, אבל כמובן שזה מוכר כנקודות זכות לתואר, ואף פעם לא מאוחר מדי לעשות אחד כזה!

פעילויות כמו חוגים לגיל השלישי, קורסים, לימודים וסדנאות ניתן למצוא באתרי העיריות והיישובים שבהם אתם גרים, במרכזי יום לאזרחים ותיקים, ובמסגרות נוספות. אחד היתרונות של בתי דיור מוגן הוא שבדמי האחזקה החודשיים כלולות שלל פעילויות לגיל השלישי, כמו כל החוגים שהזכרנו ועוד הרבה אחרים. הזמן שמתפנה בגיל השלישי יכול להיות מושקע בהעשרה ולמידה, הרחבת האופקים, חיזוק של הגוף והנפש, היחשפות לאנשים חדשים בכל המסגרות שמצטרפים אליהן. זה הזמן שלכם ליהנות, להתעניין, לחקור וללמוד, האפשרויות הן בלתי נגמרות.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר