פרסום מודעות אבל – מטעם דיור מוגן

במוסדות לדיור מוגן מתגוררים רבים מבני גיל הזהב. למרות שמעצם הגדרת המוסד כ"דיור מוגן" הוא פונה לאנשים עצמאים יחסית ברמת תפקוד סבירה ומעלה, אסור לשכוח שהגיל בהחלט עלול להיכנס לתמונה ולשחק תפקיד. במילים אחרות: פטירה של אחד מדיירי המוסד לדיור מוגן היא בהחלט בגדר המציאות, במיוחד על רקע העובדה שרבים בוחרים מראש להעביר את שנות חייהם האחרונות במוסדות מהסוג הזה.

כאשר הנורא מכול מתרחש ואחד מדיירי הדיור המוגן עובר לעולם שכולו טוב, בחירה מקובלת של אנשי המוסד היא לפרסם לזכרו מודעת אבל. אז מדוע המודעה הזו חשובה כל כך? ומה בדיוק היא יכולה לכלול? על כך ועוד במאמר הבא.

המטרה העיקרית: השתתפות בצער

הצוות של מוסד לדיור מוגן בא במגע עם אוכלוסיית הדיירים ועשוי להיקשר אליהם מאוד. עקב כך פרסום מודעת אבל מטעם המוסד לדיור מוגן נראה כמו צעד הגיוני, לפעמים אפילו מובן מאליו.

מודעה זו תבטא את ההשתתפות בצער של המוסד ושל הצוות שלו, והיא צפויה לרגש במידה רבה את משפחתו של האדם המנוח. רבים יטענו שזה המינימום שהמוסד יכול לעשות עבור אדם שבחר בו להיות ביתו למשך חודשים ארוכים, או אפילו שנים על גבי שנים. אחרים יראו זאת כמחווה יפה ומרגשת, שאינה מובנת מאליה כלל וכלל.

למרות שבנסיבות מצערות דוגמת אלו יהיה זה ציני אולי להתייחס למיתוג עצמי של המוסד לדיור המוגן, וחרף העובדה שברוב המקרים האינטרס בפרסום המודעה אינו שיווקי כלל, אי אפשר להתווכח עם העובדות.

פרסום מודעת אבל על ידי מוסד לדיור מוגן עשוי להציג אותו באופן חיובי, כמוסד המתנהל ברגישות ושמוקיר את אלו שבוחרים בו להיות הבית שלהם בשנות חייהם המאוחרות. אדם מן היישוב הנתקל במודעה עשוי לתפוס באופן חיובי את המוסד המיוצג בה, או אפילו להכניס אותו לתוך התת מודע שלו. ברגע שאותו אדם יחפש מסגרת עבור היקירים לו, השם של אותו מוסד בו הוא נתקל באותה מודעה עשוי להיות אחד הראשונים שיעלו אצלו.

אל תשכחו את השבעה

יש מקרים רבים בהם לדיירי המוסד לדיור מוגן לא היה למעשה בית אחר בשנות חייהם האחרונות. לחלק מהם אין בהמשך לכך משפחה גדולה. אחת המשמעויות הנובעות מכך היא שייתכן שהשבעה תתקיים במוסד לדיור המוגן עצמו, כפי שאכן קורה בחלק מהמקרים. במצבים אלו, האינטרס של המוסד לדיור מוגן לפרסם מודעה נראה ברור אפילו יותר.

בדרך זו הוא יכול לעדכן את כל מי שעשוי להגיע על מנת לחלוק למנוח כבוד אחרון על עצם השבעה, ובכך לאפשר לו לסיים את חייו בצורה מכובדת ככל שניתן. במקרה הזה המודעה צפויה להיות אינפורמטיבית בחלקה הגדול, ולכלול פרטים רלוונטיים על האדם המנוח, המיקום הספציפי של השבעה, מועדי השבעה וכן הלאה.

הדגשים הספציפיים מהמודעות

לכל מודעה יש חוקים משלה, אם כי במודעות אבל הדרישות הן יחסית אחידות. המודעה אמורה להיות אינפורטמיבית ורשמית באותה מידה, גם אם יש דרכים שונות להבליט אותה בעיתון המפרסם אותה: בחירה במקום ספציפי בעיתון (בפועל בדרך כלל מודעות האבל והאזכרות תהיינה מאוגדות בחלק אחד לקראת סוף העיתון), גודל מודעה, הדגשה של הפונטים וכן הלאה.

הודעת השתתפות בצער צריכה להיות אף היא רשמית וממוקדמת. כן ניתן להבליט את שם המנוח וגם את המוסד לדיור מוגן המפרסם את המודעה בפועל. נראות היא אחת ממילות המפתח בתחום פרסום המודעות כמכלול, ויש לה מקום גם במקרה של מודעות אבל המופקות על ידי מוסד לדיור מוגן או מוסד גריאטרי אחר.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר