דיור מוגן בבית – כל היתרונות לדיור מוגן בבית

דיור מוגן בביתהזדקנות האוכלוסייה המאפיינת את העשורים האחרונים, הובילה להופעתם של פתרונות רבים עבור בני גיל הזהב, הקשורים לשירותים שונים ולמגורים.

בכתבה זו נפרט אודות פתרון המשלב בין המגורים בבית לכל היתרונות הגלומים באפשרות של דיור מוגן: דיור מוגן בבית. לפני שנפתח בדברים נציין כי הפתרון כולל חוגי העשרה, מפגשים חברתיים, לחצני מצוקה ושירותים נוספים לבחירתו של הלקוח, החל מארוחות מוכנות וכלה בשירותי כביסה. כל זה מבלי שיצטרך לעזוב את ביתו ולעבור להתגורר במסגרת דיור מוגן או בית אבות.

הקושי לעזוב את הבית

עבור אדם שהתגורר בביתו במשך עשרות שנים, היציאה מהבית למסגרת מגורים אחרת, יכולה להוות טראומה של ממש. למעשה ישנם קשישים רבים החווים הידרדרות משמעותית במצבם הפיזי והנפשי לאחר המעבר מן הבית המוכר והאהוב.

יש לציין כי עבור אזרחים ותיקים רבים ישנו צורך משמעותי להישאר בסביבה המוכרת, בעיקר בתקופה שבה המשאבים המנטאליים מידלדלים.

הסביבה המוכרת מאפשרת לאדם הקשיש להתנהל בצורה תקינה, תוך ידיעה היכן כל דבר נמצא. זהו למעשה בין היתרונות המשמעותיים ביותר של דיור מוגן בבית, הבא לידי ביטוי בעובדה הפשוטה שהלקוח לא צריך לעזוב את ביתו.

חיסכון משמעותי ביותר בכסף

יתרון חשוב נוסף שיש להזכיר, קשור לתחום הפיננסי. כדי לעבור למסגרת של דיור מוגן, בדרך כלל אין מנוס מלמכור את הדירה הנוכחית שבה מתגורר הקשיש. משמעות הדבר, צמצום ניכר של הירושה שיותיר ליורשיו וצמצום המשאבים הכספיים באופן כללי. אמנם יש להשקיע כספים גם בפתרון של דיור מוגן בבית, אך מדובר בהשקעה נמוכה יותר בצורה משמעותית. ההבדל יכול להסתכם למעשה בעשרות ואף במאות אלפי שקלים.

יתרה מכך, ישנם רבים שפשוט לא יכולים להרשות לעצמם לעבור למסגרת של דיור מוגן מסוגים שונים או בית אבות מטעמים פיננסיים. עבור אלו האחרונים, הפתרון של דיור מוגן בבית יכול להתאים כמו כפפה ליד.

ליהנות מכל העולמות

אחת הסיבות בגינן אזרחים ותיקים רבים בוחרים לעבור להתגורר במסגרת של דיור מוגן או בית אבות, קשורה לתחום החברתי. בגיל השלישי מתמעטות האפשרויות למפגשים חברתיים והמגורים במסגרת המורכבת מאזרחים ותיקים מזמנים אינספור הזדמנויות למפגשים שכאלה.

החשש הכבד ביותר מהישארות בבית הוא מנטייה להסתגרות, להתבודדות ולנסיגה חברתית. החדשות הטובות הן שבמסגרת של דיור מוגן בבית כל זה אינו רלוונטי. זאת כיוון שמדובר במסגרת הכוללת בין היתר הסעות לחוגים, להרצאות, לקונצרטים ולטיולים קבוצתיים.

לאור זאת מדובר גם על יופי של פתרון דיור מוגן בבית עבור אלו שמצד אחד לא מעוניינים לוותר על פרטיותם, אך מצד שני מעוניינים להישאר במסגרת חברתית כלשהי ולהכיר חברים חדשים. לא מעט דיירים במסגרות של דיור מוגן או בתי אבות מבכים את אובדן הפרטיות וטוענים כי במסגרות אלו ישנה "אווירה של קיבוץ", במובן הפחות טוב של המילה.

שקט נפשי לבני המשפחה

במקרים לא מעטים, אלו בני המשפחה הדואגים להעביר את הקשיש למסגרת מגורים מחוץ לבית, שכן הם חוששים לשלומו ומפחדים שמא יקרה לו דבר מה מבלי שיהיו מודעים לכך וכי איש לא יחוש לעזרתו בשעתו הקשה. במסגרות מודרניות של דיור מוגן בבית, אין מקום לחששות מעין אלו.

במסגרות החדישות ביותר ישנם חיישנים חכמים המנתחים את דפוסי הפעילות של הדייר בביתו ומתריעים לגורמים הרלוונטיים על שינויים פתאומיים בדפוסים. כך לדוגמה אם הדייר לא יוצא מחדר הנוחיות תוך זמן מסוים, ניתן לברר מדוע חל עיכוב.

מובן שבמסגרת של דיור מוגן בבית טורחים גם להתקין לחצני מצוקה בדירה, לספק לדייר לחצן מצוקה שניתן לענוד על הגוף וכן דואגים להתקין את כל האביזרים הדרושים להגברת הבטיחות בבית, החל ממעקה למקלחת וכלה בשטיחים להגברת היציבות ומניעת החלקה במטבח. כמו כן מטבע הדברים אם הדייר זקוק לשירותי רפואה או סיעוד מסביב לשעון, ניתן לספק לו איש מקצוע שילון בביתו וידאג לכל צרכיו.


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר