שירותי מוניות מול בתי דיור מוגן – לרווחת הדיירים כולם

מעבר לדיור מוגןבתי דיור מוגן תופסים מקום של כבוד במשוואת המוסדות הגריאטריים. אלו הם מוסדות המיועדים לאנשים מבוגרים שרמת התפקוד שלהם גבוהה באופן יחסי, אך הם זקוקים לסביבה תומכת, חמה ובעיקר מוגנת.

אנשים שעוברים להתגורר במוסד לדיור מוגן עשויים להפוך אותו להיות ביתם, אך עדיין ייתכן שהם ירצו לצאת ממנו מפעם לפעם – בין אם לצורך בדיקות רפואיות, סידורים אישיים או "סתם" כדי לראות עולם ולנשום אוויר צח. בתי דיור מוגן שמקיימים הסדרים עם חברות מוניות מקלים עליהם להגשים את הרצון הזה.

אופן מתן השירות

לכאורה, כל אדם מבוגר המתגורר במוסד לדיור מוגן יכול להזמין באופן אישי מונית עד לפתח המוסד הגריאטרי, שתיקח אותו למקום חפצו. אלא שבתרחיש הזה יש מספר בעיות עיקריות: נסיעה מהסוג הזה במונית תצריך סכומי כסף לא מבוטלים מהאדם המבוגר (בין עשרות למאות שקלים, תלוי במאפייני הנסיעה), כשזה לא מובן מאליו שהמונית תגיע תוך פרק זמן סביר ותהיה מותאמת לאנשים מבוגרים. אסור לשכוח שלמרות שרמת התפקוד שלהם גבוהה ביחס למבוגרים אחרים, היא עדיין רחוקה מלהיות אופטימלית בדרך כלל.

שירות מוניות בהסדר עם המוסד לדיור מוגן אמור להביא לכך שרוב המכשולים שהזכרנו למעלה יתבלטו להם.

מוסדות לדיור מוגן שמציעים שירות הסעות לא יגבו בדרך כלל מהדיירים תשלום עבור כל נסיעה, גם אם השירות עשוי להיות מגולם בסכום החודשי שהם משלמים (שכידוע גבוה יותר מאשר מוסדות גריאטריים אחרים). הם יבחרו מטבע הדברים בחברת מוניות שמנוסה בהסעת אנשים מבוגרים, עם נהגים שיודעים את מלאכה ורכבים המותאמים לצרכי הנוסע. לא תמיד אנשים מבוגרים שנמצאים במוסד לדיור מוגן מתניידים באמצעות כלי עזר, כי אחרת סביר שהיו מוגדרים באופן אחר (נניח קשישים סיעודיים), אבל רצוי שהחברה תהיה ערוכה גם לתרחישים כאלה.

מוניות על בסיס יומי, לטיול חד פעמי ואפילו להגעה לשדה תעופה

כאשר הבית לדיור מוגן מקיים הסדר עם חברת מוניות, הוא יכול לבחור בין שירותים נקודתיים לקבועים, פחות או יותר.

אנשי המוסד צריכים לשאול כמה דיירים יזדקקו לשירות, בין אם מדובר בנסיעות תכופות בתוך העיר בה הם מתגוררים או בנקודת זמן ספציפית למשל לפני טיסה לחו"ל מונית לנתב"ג. שאלות מזוג אלו הן שעשויות להשפיע על סוג הרכב המותאם לכל משימה ומשימה: בהסעה של אדם מבוגר בודד לבדיקה רפואית תספיק מונית רגילה, לדוגמא, בעוד שבמקרה של יום כיף או טיול עבור כלל הדיירים בבית האבות יש צורך באוטובוס, או אפילו במספר אוטובוסים. זו הסיבה שחברות שמספקות מענה מקיף, עם שלל כלי רכב, יכולות בהחלט לקבל עדיפות.

מה חשוב לבדוק?

מוסד לדיור מוגן עשוי להתהדר בשירות הסעות המגיע לדיירים, אבל לא תמיד יש לכך הצדקה. חלק מהמוסדות לדיור מוגן אמנם מציעים ברמה הכללית שירותי הסעות, אבל לא בטוח שהשירותים האלה באמת מספקים מענה ראוי בעת הצורך. כדי ללמוד על טיב השירות חשוב לברר מהם התנאים שיאפשרו לקבל אותו, למשל מבחינת אופן ההזמנה של המונית, תדירות ההזמנה והתנאים הנלווים (למשל האם הנהג מסיע את האדם המבוגר לכתובת בלבד, או גם מחכה לו כדי להחזירו לדיור מוגן?).

נכון, אלו הן לא השאלות הראשונות שחושבים עליהן כשבוחנים מוסד לדיור מוגן – למעשה, פעמים רבות עוברים להתגורר בו בלי שיודעים בכלל מה המדיניות במקרה בו זקוקים לשירות הסעות – אך שאלות שהתשובה עליהן עשויה להשפיע על האטרקטיביות של הבית לדיור מוגן, לכאן או לכאן. ברור שאת ההחלטה אתם לא צריכים לקבל רק על סמך שאלת ההסעות, מאחר והיא לא המהותית ביותר בחיי האדם המבוגר החי במוסד לדיור מוגן, אבל בהחלט אפשר להתבונן עליה כמשתנה שיש להכניס לתוך משוואת הבחירה של מוסד לאוכלוסיה המבוגרת.

קראו עוד:

שירותי ראיית חשבון והנהלת חשבונות


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר