איך למצוא בית דיור מוגן מתאים?

איך למצוא בית דיור מוגן מתאים?ההחלטה לעבור לדיור מוגן מתקבלת כתוצאה ממגוון שיקולים. הרצון להבטיח סביבת מגורים מוגנת הוא כמובן חלק מהעניין, אבל יש להוסיף לכך גם את הרצון בחברה, מגוון רחב של שירותי בריאות ופנאי וסוגיות נוספות.

איך תוודאו שבית הדיור המוגן בו בחרתם הוא המתאים ביותר? מה כדאי לחפש ובמה להתמקד?

ההעדפה להישאר בקרבת מקום

רוב בני הגיל השלישי מעדיפים לעבור לבי דיור מוגן הממוקם סמוך לעיר או לישוב המוכרים, שבהם התגוררו בשנים האחרונות. לפעמים ההתמקדות בחיפושי בית האבות המתאים משתנה, כשהילדים הבוגרים מציעים להורים המבוגרים לחפש דיור מוגן הקרוב אליהם.

כך קל יותר לשמור על קשר עם הילדים ועם הנכדים. אך מלבד מיקומו הגיאוגרפי של בית הדיור המוגן, כדאי להקדיש תשומת לב לאיכות הדיור המוגן. טעות היא להניח כי כל בתי הדיור המוגן זהים הם. בעוד שישנם כאלה הנחשבים לטובים למדי, יש גם פחות מומלצים בעוד שאחרים נחשבים לאקסקלוסיביים ממש. בהחלט יש לשים לב גם למאפיינים סוציואקונומיים ולעלות הכרוכה במגורים במקום.

סוג האוכלוסייה בדיור המוגן: חשוב שתרגישו בנוח

השיקול אינו נובע מחלוקה למגזרי אוכלוסייה שונים בהתאם לחתך סוציו אקונומי, שכן בתי דיור מוגן מאכלסים דיירים ממגזרים שונים. כך, למשל, בחלק מבתי הדיור המוגן מתגוררים דיירים דתיים או שומרי מסורת בלבד, חלקם פועלים במתכונת חילונית, וחלקם מאכלסים גם דיירים שאינם יהודיים.

סוג האוכלוסייה משפיע בין היתר על אופי מהפעילויות המוצעות, לפחות בחלקן. דיור מוגן עם זיקה דתית או יהודית עשויים לכלול תפילה בציבור, אירועים לכבוד חגי ישראל וכיוצא בזה.

שיקול בחירה בדיור מוגן: רמת תפקוד

דיור מוגן מיועד בדרך כלל לדיירים עצמאיים, כלומר, מבוגרים שמתפקדים היטב מבחינה גופנית וגם מבחינה קוגניטיבית. אך חלק מבתי הדיור המוגן מאכלסים גם דיירים עצמאיים חלקית, וקשישים המוגדרים כתשושי נפש או הסובלים מירידה קוגניטיבית מסוימת.

בנוסף, בתי דיור מוגן רבים כוללים מחלקות המיועדות לדיירים בעלי מגבלה ניכרת, לרבות מחלקות סיעודיות. רמת התפקוד הנוכחית בהחלט תשפיע על בחירה בדיור מוגן מתאים, אך בהחלט ניתן לקחת בחשבון את העובדה שגם דיירים עצמאיים צפויים בזמן זה או אחר לחוות ירידה ביכולת התפקוד, לפחות באופן מסוים.

שיקול חשוב בבחירת דיור מוגן מתאים: מאפייני החדרים וגודלם

רוב בתי הדיור המוגן מתוכננים בשני סוגי יחידות דיור: יחידה קטנה יותר ליחיד ויחידה משפחתית, לבני זוג. אך זה לא הכל. גודל החדרים יכול לנוע בין חדר או חדר וחצי לבין שלושה חדרים ואפילו יותר.

בדיור מוגן יוקרתי אין זה נדיר למצוא יחידות דיור נפרדות, דירות גן או דירות גג. יש גם אפשרות לחדרים מרווחים עם מרפסת שמש.

שיקולי בטיחות

כדאי לשים לב לסידורי הבטיחות השונים. חשוב לשים לב כי הדיור המוגן שנראה מבטיח אכן מקפיד על אספקת לחצן מצוקה, דלתות רחבות ונוחות למעבר, מקלחת בטיחותית, אפשרות להתקנת מאחזי יד במקרה הצורך. למותר לציין כי כדאי לבדוק את רמת השירותים הרפואיים הניתנים במקום.

סוגי שירותים ותנאי תשלום

שיקולים נוספים לבחירה כוללים למשל את סוגי השירותים המוצעים לדיירים, החוגים, הפעילויות, טיולים, הצגות וחיי החברה. מומלץ לבחון את יעילות תפקוד הצוות הרפואי, ואף לקבל המלצות מדיירים השוהים במקום.

עוד מומלץ לברר לגבי תנאי ומסלולי התשלום, גובה הפיקדון, היצע שירותים כגון כביסה וניקיון, אופי חדר האוכל וטיב הארוחות המוצעות.

באנר דיור מוגן


    קבלו יעוץ אובייקטיבי בחינם בנושא מעבר לדיור מוגן

    לייעוץ טלפוני חינם התקשרו

    077-7715438

    או מלאו את הפרטים:









    הרשמה מאובטחת. פרטיך נקלטים ליצירת קשר תוך כדי שמירה על פרטיותך.

    חייגו עכשיו צרו קשר